ایتالیا نیز برای جلوگیری از ورشکستگی دست به دامن کمک های خارجی خواهد شد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۳/۲۴

۰۰:۰۲:۳۸٫۱۵
ایتالیا چهارمین کشور اروپایی خواهد بود که برای جلوگیری از ورشکستگی دست به دامن کمک های خارجی خواهد شد.
به گزارش شبکه خبری یورونیوز، در پی افزایش بحران مالی در اسپانیا که سومین اقتصاد منطقه یورو است ، نگرانی ها درباره سرایت این بحران به ایتالیا به عنوان چهارمین اقتصاد این منطقه افزایش یافته است.
دست اندر کاران بازار مالی بر این باورند که افزایش نرخ سود اوراق قرضه ایتالیا(هزینه استقراض) در بازار مالی و نوسانات ارزش شاخص سهام در بورس میلان، از جمله قرائن و شواهدی است که این نگرانی ها را توجیه می کند.
بدین ترتیب، بعد از اسپانیا ، اگر نگوییم منطقه یورو ،اما به طور قطع ایتالیا هدف بعدی بازار مالی خواهد بود.
دانیل آلوارز کارگزار بازار مالی اسپانیا در این باره می گوید:حمله بازار مالی تنها متوجه اسپانیا نمی شود حمله بازار مالی متوجه اروپا به عنوان یک طرح می شود واین چیزی است که ما باید آن را در ذهن داشته باشیم . وگرنه بی جهت نیست که بحران اکنون در نظام بانکی اسپانیا است اما ارزش شاخص سهام بورس ایتالیا بیشتر نوسان پیدا می کند.
از ماه مارس تا ماه ژوئن امسال، نرخ بهره اوراق قرضه اسپانیا از پنج و دو دهم درصد به شش و هفت دهم درصد رسیده است. در ایتالیا نیز نرخ سود اوراق قرضه در ماه مارس از چهار و هشتاد و پنج صدم درصد به شش و یک دهم درصد در ماه ژوئن رسیده است.
از نظر تولید ناخالص داخلی نیز رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال، بیشترین کاهش را از سال دو هزار و نه تاکنون داشته است.تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته، هشت دهم درصدکاهش یافت. در مقیاس سالانه نیز رشد اقتصادی ایتالیا در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته یک ممیز چهار دهم درصد کاهش یافت.
این وضع نابسامان اقتصادی باعث شده است تا میزان محبوبیت ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا هم کاهش یابد. علت این کاهش محبوبیت نیز آن است که وی با اجرای طرح های ریاضت اقتصادی که اروپا به ایتالیا تحمیل کرده موافقت کرده است. طرح های ریاضت اقتصادی که بر مردم ایتالیا فشار زیادی وارد کرده است.به موجب این طرح های ریاضت اقتصادی ، دولت مالیات بر درآمدهای مردم را افزایش داده است.
۰۰:۰۳:۵۳٫۱۰

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.