ایجاد دانشگاه دخترانه در سه شهر

جام جم آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: بعد از ۳۰ سال از اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تنها یک دانشگاه دخترانه به نام الزهرا(س) داریم که این دانشگاه نیز قبل از انقلاب ایجاد شده است. ما در حال حاضر ۱۰ دانشگاه دخترانه ایجاد کردیم و دانشگاه‌های دخترانه در شهرهای سمنان، مشهد و کرمان ایجاد خواهد شد.

کامران دانشجو امروز در اولین نشست سراسری هماهنگی تشکل‌های دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد، با اشاره به جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دانشجویان کشور، گفت: این در حالی است که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما ۳۴۰ هزار نفر است.

وی نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان کشور را یک به ۱۳ عنوان کرد و گفت: این درحالیست که این نسبت در دنیا با لحاظ امکانات بسیار پایین‌تر و “یک به شش” است.

وزیر علوم از اضافه شدن ۲۳۷۶ انجمن علمی طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین تعداد تشکل‌های اسلامی از سال ۸۸ تا ۹۰ به ۳۴ تشکل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به جمعیت دانشجویی از سال ۸۴ تاکنون دو میلیون نفر اضافه شده است، گفت: همچنین در حال حاضر دارای ۶۰ هزار عضو هیات علمی هستیم که اگر ۳۰ هزار نفر از این افراد استادیار به بالا باشند و هر کدام یک دانشجوی دکتری پذیرش کنند، می‌توانیم ۳۰ هزار دانشجوی دکتری داشته باشیم، همچنین ۱۵ هزار و ۵۰۰ مقاله نسبت به سال ۸۴ افزایش یافته است.

به گفته وزیر علوم، از سال ۸۴ به بعد ۴۲۵ نشریه علمی پژوهشی، ۴۴ نشریه علمی ترویجی، ۷۱ مرکز رشد و ۱۶ مرکز فناوری به مجموعه آموزش عالی اضافه شده است، همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل طی دو سه سال اخیر ایجاد شده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.