ایده‌های غرب درباره ایران بیهوده است

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه با بیهوده خواندن ایده های زورگویانه غربی ها درباره برنامه هسته ای ایران، تنها راه حل این مسئله را شیوه های مسالمت آمیز دانست.

سرگئی لاوروف گفت: مسکو امیدوار است که آژانس بین المللی انرژی اتمی، موضع یکپارچه روسیه و چین و ابتکار دو کشور در خصوص ایران را در نظر بگیرد و دنبال کند.

وی افزود: در حال حاضر نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود به طوری که شرکای غربی تمایل به تصویب یک قطعنامه شدید علیه ایران دارند، ولی ما در کنار چین، بر ضد این گرایش ها رای دادیم، چرا که یکجانبه بود و ضرورت ایجاد فضا برای ازسرگیری مذاکرات را در نظر نمی گرفت.

لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه و چین پیشنهاد کردند که توافق شش جانبه درباره بیانیه ای که دربرگیرنده دیدگاه ما و دربرگیرنده راه هایی است که ما را به حل مشکل از طریق مذاکرات سوق می دهد.

وزیر امور خارجه روسیه اظهارداشت: این بیانیه، اصول قطعنامه شورای حکام آژانس مصوب یک سال پیش را تایید کرد به طوری دربرگیرنده دعوت از ایران و آژانس برای جستجوی راههایی برای حل مشکلات حل نشده است.

لاوروف گفت: شرکای غربی ما در نهایت، آن مفاهیم و فرمول هایی را که در بیانیه مشترک چین و روسیه آمده است، تایید کردند، بنابراین ما احساس کردیم که تبدیل این بیانیه به یک قطعنامه ای که دربرگیرنده فرمول هایی باشد که خواستار مذاکرات و نه به کارگیری زور برای حل مشکلات شود، امکان دارد که در حال حاضر این موضوع به شورای حکام آژانس ارائه شده است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم که موافقت با آن، با اجماع خواهد بود، بنابراین می توانم به این نکته اشاره کنم که کشورهای غربی در خودشان قدرت اعتراف به اینکه ایده های اجباری که پیشنهاد می کننند، بی نتیجه و بیهوده است، یافته اند. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.