ایرانپور:عملکرد وزارتخانه‌های مسئول در استفاده از ظرفیت های کشاورزی و دامی ضعیف است

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۱۱:۲۱:۳۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در کشور ظرفیت های خوبی برای تولید محصولات کشاورزی و دامداری وجود دارد، گفت: تا کنون عملکرد وزارتخانه های مسئول در استفاده از ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی و دامداری ضعیف بوده که دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، علی ایرانپور افزود: در حال حاضر ظرفیت های بسیاری در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامداری در کشور وجود دارد که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها نباید مشکلی در خصوص قیمت گذاری این محصولات در داخل وجود داشته باشد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت تولید شیرخام و گوشت قرمز در کشور بیش از نیاز و مصرف جامعه است اما به دلیل عدم حمایت از تولید، این ظرفیت‌ها فعال نشده و مقداری از آن‌ها خالی مانده است.
وی تأکید کرد: در سال گذشته ۹۸۰ هزار تن گوشت قرمز و حدود ۹٫۵ میلیون تن شیر خام در کشور تولید شد که عدم اجرای قانون و نبود حمایت از تولید داخل باعث خالی ماندن دامداری‌های کشور شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با افزایش هزینه تولید مواجه می‌شدند، مقرر شد ۲۰ درصد از درآمد حاصل از قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها به تولید اختصاص یابد اما تاکنون ریالی به تولیدکننده پرداخت نشده است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس  یادآور شد: قیمت انواع علوفه در بخش کشاورزی افزایش یافته و نهاده‌های وارداتی نیز به دلیل مواجه شدن با تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت جهانی غلات، با افزایش شدید قیمت مواجه شده‌اند لذا هزینه تمام شده شیر و گوشت هم افزایش یافت اما بایدتوجه داشت که به مشکلات تولید در این صنعت بهایی داده نمی‌شود .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۱۲۱۳۲۹۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.