ایران با هرگونه اقدام ماجراجویانه در سوریه مخالف است

۰۳م آذر ،

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره موافق اصلاحات دموکراتیک و واقعی در کشور سوریه است و همیشه مخالفت خود را با ماجراجویی در این کشور اعلام کرده است.

به گزارش حوزه پارلمانممتازنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(جمعه) پیش از سفر دوره‌ای خود به سه کشور منطقه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما برای مذاکرات دیپلماتیک و سفر به منطقه، تهران را به مقصد سوریه ترک خواهیم کرد، گفت:‌برخی رفتارهای ماجراجویانه که در سوریه به بهانه‌ی اصلاحات ایجاد شده است، بدون شک مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست و ایران همواره موافق اصلاحات دموکراتیک و واقعی در کشور سوریه است و همیشه مخالفت خود را با ماجراجویی در این کشور اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: برای رایزنی دربارهٔ مسائل منطقه‌ای به سوریه سفر میکنم، در ایران برای حل مساله سوریه، کنفرانسی برگزار شد و امیدواریم برای حل مشکل سوریه راه روشنی داشته باشیم.

لاریجانی اضافه کرد: سفری هم به لبنان خواهیم داشت تا دربارهٔ مسائل منطقه‌ای رایزنی‌هایی داشته باشیم. اتفاق غزه نشانگر جنایات رژیم صهیونیستی بود و این رژیم تمام تلاش خود را در حمله به غزه انجام داد اما مقاومت مردم فلسطین مانع حرکت آنها شد.

وی تاکید کرد: مقاومت حرکت رو به جلویی را دنبال می‌کند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان منطقه قرار گیرد.

رئیس مجلس همچنین گفت: سفری هم به ترکیه خواهم داشت تا در مراسم عاشورای حسینی در ترکیه شرکت  وسخنرانی کنم و با مسئولان ترکیه نیز در دیدار دو جانبه بحث و رایزنی خواهیم داشت.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: با توجه به حوادث اخیر غزه و شکستی که صهیونیست‌ها متحمل شده‌اند، این سفر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لاریجانی خاطر نشان کرد که در ادامه‌ی این سفر هم‌چنین قرار است در جمع عزاداران عاشورای حسینی در ترکیه حضور پیدا کرده و دراین مراسم به سخنرانی بپردازد و در حاشیه‌ی آن با مقامات ترکیه نیز دیدار‌ کند.

وی در پایان تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف این سفر دوره‌ای، پیشبرد و تقویت روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.