ایران با ۲۵ هزار کیلومتر راه آهن در سال ۱۴۰۴

زنجان / واحد مرکزی خبر / اقتصادی تصویر دارد

طول محورهای ریلی کشور به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش می یابد .
مدیرعامل راه‌ آهن کشور در سفر به زنجان گفت : طول خطوط آهن تا پایان برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور در سال ۱۴۰۴ از ۱۲ هزار کیلومتر فعلی به ۲۵ هزار کیلومتر خواهد رسید .
صاحب محمدی ظرفیت سالانه احداث محورهای ریلی را بیش از ۲۵۰ کیلومتر در سال اعلام کرد و گفت : بر اساس سند چشم انداز این قابلیت باید به هزار کیلومتر در سال افزایش یابد .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز اجرای ۸ هزار کیلومتر مسیر ریلی از سال گذشته گفت : این طرح ۷ درصد پیشرفت دارد .
وی با اشاره به اتصال راههای ریلی با کشورهای همسایه گفت : احداث راه آهن از آستارا به جمهوری آذربایجان ، تحول بزرگی در شبکه حمل و نقل ایران ایجاد می کند بطوری که می توان از این محل درآمدی برابر با فروش نفت داشت .
مدیرعامل راه آهن کشور با اشاره به ورود ۸۰ لوکوموتیو در دو سال اخیر به ناوگان ریلی کشور گفت : ناوگان حمل و نقل کشور به سوی نوسازی و بهسازی پیش می رود .
صاحب محمدی با اعلام اینکه پارسال ۷ قطار به طور کامل تعمیر و بازسازی شد افزود : هم اکنون ۴ قطار دیگر در دست بازسازی است.
وی با اشاره به لزوم بکارگیری لوکوموتیوهای کم مصرف گفت : دستگاههای جدید ۳۵ درصد کمتر سوخت مصرف می کنند که با آزادسازی قیمت سوخت می توانند مؤثر واقع شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : تا اجرای بخش دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها ، قیمت بلیط قطارها افزایش نخواهد یافت.

۰۰۰۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.