ایران به صادرات پایدار در بازارهای هدف می اندیشد


ایران به صادرات پایدار در بازارهای هدف می اندیشد

۰۹:۳۳ (چهارشنبه ۱۰ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس کل سارمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر بلاروس در ایران بر توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران حمید صافدل در این دیدار گفت: برگزاری موفقیت آمیز سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس راهکارهای مناسبی در جهت توسعه روابط اقتصادی ایران و بلاروس تهیه و تدوین کرد.

وی افزود: همکاری در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی، صادرات خودرو و همچنین بهره مندی از توانمندی های تولید و اقتصادی بلاروس می تواند در جهت تعمیق روابط اقتصادی دو کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

صافدل به ترکیب واردات ایران نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بخشی از نیاز های خود را که عمدتاً از کالاهای سرمایه ای مثل ماشین آلات و واسطه ای مانند مواد اولیه تولید می باشند را از منابع خارجی تامین می نماید و طبیعتاً کشور هایی که از سطح روابط تجاری و اقتصادی خوبی با ایران برخوردار هستند به شرط تامین منافع ملی کشورمان برای تجار و بازرگانان ایرانی در اولویت قرار دارند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به پروژه های فنی مهندسی در حال انجام در بلاروس توسط شرکت های ایرانی اشاره کرد و افزود: ساخت هتل پنج ستاره، کارخانه سیمان و برخی محصولات ایرانی مثل خودرو در بلاروس نشان از عمق روابط اقتصادی دو کشور دارد و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی صادرات کشور ضمن سعی در حفظ منافع ملی ایران، پایداری صادرات ایران در کشورهای هدف را نیز مورد توجه قرار می دهد.

در ادامه این دیدار سفیر بلاروس در ایران که توسط رایزن بازرگانی این کشور همراهی می شد نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس سیزدهم کمیسیون مشترک بازرگانی دو کشور گزارشی در خصوص موضوعات مختلف تجاری و اقتصادی بین دو کشور ارایه کرد.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.