ایران تحت هیچ شرایطی با تعطیلی فعالیت‌ها‌ی هسته‌ای موافقت نخواهد کرد

۰۳م اسفند ،

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران تحت هیچ شرایطی از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید، گفت: مذاکره کنندگان ۱+ ۵ بهتر است مبنای خود را مقررات آ‍انس بین‌اللملی قرار دهند.

سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در پاسخ به سوالی مبنی مطرح شدن پیشنهاداتی از سوی گروه ۱+۵  برای لغو تحریم ایران برای معامله فلزات گرانبها در ازای تعطیلی پایگاه اینترنتی فردو گفت: مطرح شدن چنین پیشنهاداتی منطقی نیست چراکه این پیشنهادات به لحاظ دیپلماتیک از یک سطح مساوی نیز برخوردار نیست.

وی با بیان این‌که ایران تحت هیچ شرایطی از ادامه فعالیت هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد، اظهارداشت: استفاده از انر‍ژی هسته‌ای حق مسلم ایران است و مذاکره‌کنندگان باید بدانند ایران تحت هیچ شرایطی با تعطیلی جزئی یا کلی فعالیت‌ها‌ی هسته‌ای موافقت نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان باید مبنای خود را بر قوانین آژانس بین‌المللی قرار دهند، خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان باید با نگاه واقع بینانه‌تری مذاکرات را دنبال کنند  تا مذاکره بتواند در چارچوب NPT  به یک نتیجه مشخص و قابل قبول برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.