ایران جز ۵ کشور برتر دنیا در دانش بتن خود تراکم

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با بومی سازی دانش بتن خودتراکم اقتصادی هم اکنون جزو پنج کشور برتر دنیا در این فناوری هستیم.

  
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،کامران رحیم اف در حاشیه برگزاری نخستین مسابقه بتن خودتراکم اقتصادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: با توجه به بومی سازی و ترویج این دانش در دانشگاه ها و شرکت های مشاور و پیمانکاران، در حال عملیاتی کردن استفاده از این نوع بتن در طرح های عمرانی، سدسازی، تونل سازی و پل سازی هستیم.
وی اضافه کرد: برنامه ما در آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی این است که با ترویج مصرف بتن خودتراکم ، استفاده از این نوع بتن را در اسکله ها ، باند فرودگاه ها و دیگر طرح ها عملی کنیم.
رحیم اف ، دوام بالا و جلوگیری از به هم ریختگی دانه بندی بتن را از مزیت های بتن خودتراکم اقتصادی برشمرد و گفت: وزارت راه و شهر سازی استفاده از این نوع بتن را در شورای عالی فنی به تصویب خواهد رساند و در بخشنامه ای به مشاوران و پیمانکاران،نحوه استفاده از بتن خودتراکم را ابلاغ خواهد کرد .
وی افزود: با بسترسازی و آموزشی که برای بخشی از پیمانکاران برگزار می کنیم امیدواریم همین امسال استفاده از بتن خودتراکم اقتصادی در طرح های عمرانی کشور عملیاتی شود.
رحیم اف با بیان اینکه خوردگی بتن و دوام و عمر کم آن از مشکلات  اجرای طرح های عمرانی کشور بود گفت: به همین علت بتن در مرحله پخش باید با استفاده از دستگاه لرزاننده متراکم می شد که در مواقع دسترسی نداشتن به این نوع دستگاه ها با مشکل جدی در استفاده از بتن مواجه بودیم اما اکنون با استفاده از بتن خودتراکم نیاز به دستگاه لرزاننده وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه بتن خود تراکم به خودی خود متراکم می شود گفت: استفاده از این نوع بتن در طرح هایی مانند تونل سازی و پل سازی و نیز ساخت اسکله ها ضمن کاستن مصرف بتن، اجرای طرح را نیز تسریع خواهد کرد.
نخستین دوره مسابقه بتن خودتراکم اقتصادی در محل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وابسته به وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.