ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد

جام جم آنلاین: وزیر خارجه آمریکا در رویکردی کاملاً متناقض در پایتخت اندونزی پس از دیدار با وزیر خارجه این کشور تأکید کرد که ایران حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارا است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «هیلاری کلینتون» در کنفرانسی خبری در «جاکارتا» پس از دیدار با وزیر خارجه اندونزی در خصوص حق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای گفت: ایران حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز را دارا است اما ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد و اجازه ندارد به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند.

واشنگتن در مقابل برنامه هسته‌ای ایران رویکردی دوگانه اتخاذ کرده زیرا ایران بارها اعلام کرده که برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز دارد و به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست اما با این وجود آمریکا در حالیکه بر حق صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تأکید دارد، تحریم‌های یکجانبه زیادی را علیه ایران اعمال کرده است.

کلینتون همچنین در خصوص موضوع سوریه مدعی شد که آمریکا متعهد است تا به خشونت‌ها در این کشور پایان داده و نیازهای بشردوستانه در این کشور را پاسخ دهد و به گذار سیاسی و دموکراتیک به نوعی که به نفع مردم سوریه باشد، کمک کند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.