ایران خودرو به انحصار محصولات اروپایی و آمریکایی در تونس پایان می دهد

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

به گزارش ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با وزیر تجارت و صنایع دستی جمهوری تونس، ضمن بیان این مطلب گفت: ایران و تونس به عنوان دو کشور اسلامی زمینه های همکاری متنوعی دارند. در قبل همکاری هایی درحال شکل گیری بود که به نتیجه نرسید، اما هم اکنون شرایط برای آغاز همکاری های مشترک فراهم شده است.

مهندس هاشم یکه زارع ارسال شش خودرو از محصولات ایران خودرو برای احراز استانداردهای کشور تونس را نشانه آغاز همکاری های صنعتی با این کشور اعلام و خاطرنشان کرد: در آینده سطح همکاری ها به احداث کارخانه تولید خودرو در این کشور توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار امیدواری کرد، بازدید وزیر تجارت و صنایع دستی جمهوری تونس سرآغازی برای این همکاری ها باشد.

یکه زارع همچنین خواستار تعیین وظایف مشخص برای دو طرف مذاکره شد و بر لزوم ارایه راه‌کارهایی برای تحقق و اجرای این وظایف تاکید کرد.

عبدالوهاب معطر وزیر تجارت و صنایع دستی جمهوری تونس نیز در این دیدار به بیان دیدگاه ها و نظرات خود دربارهٔ صنعت خودروسازی ایران به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو پرداخت و اظهار کرد: انقلاب تونس برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است، بنابراین این کشور تمایل دارد، در کلیه زمینه ها به ویژه صنعت خودروسازی با ایران همکاری کند.

 وی افزود: محصولات ایران خودرو قابل رقابت با خودروهای اروپایی می باشند و مردم تونس از این خودروها استقبال خواهند کرد.

وی گفت: ایران خودرو شرکتی عظیم و پیشرفته ای است و هدف من از این بازدید ایجاد مرکز مشترکی برای تولید خودرو توسط این شرکت در تونس است.

عبدالوهاب معطر تصریح کرد: با این اقدام هر دو طرف ایرانی و تونسی منتفع خواهند شد، چراکه مردم کشور تونس علاوه بر کسب دانش و تکنولوژی ساخت خودروی ایرانی می توانند از خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب استفاده کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این همکاری سبب خروج بازار خودروی تونس از انحصار محصولات اروپایی و امریکایی خواهد شد.

عبدالوهاب معطر دسترسی ایران خودرو به بازار بسیاری از کشورهای آفریقایی و حتی اروپایی را از مزایای همکاری این شرکت با تونس عنوان و تاکید کرد: تونس آمادگی دارد به پایگاهی برای صدور محصولات ایران خودرو در آفریقا تبدیل شود.

گفتنی است، وزیر تجارت و صنایع دستی تونس در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو با آخرین فن آوری‌های این صنعت و دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو آشنا شد.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.