ایران خودرو: پیکان به چرخه تولید باز نمی‌گردد

فروردین ۱۴۰۳

به گزارش ایکوپرس، انتشار یافتن خبر دور جدید تحریم‌های آمریکا در قالب تحریم صنعت خودرو کشورمان، علاوه بر حدس و گمان در ارتباط با ابعاد، گستردگی و تاثیر آن بر این صنعت، برخی را بر آن داشت تا خودی نشان داده و در پوشش نظر کارشناسی سخنانی بی‌پایه را بر زبان آورند که با توجه به رشد صنعت خودرو در کشور، سبب وهن آن است.

اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانه‌ها انتشار یافتن یافته است، خلاف واقعی است که نشان می‌دهد، گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به وی‍ژه صنعت خودرو کشور ندارند. بی‌خبرانی که چشم بر توسعه این صنعت در کشور بسته‌اند و با ذهن جامانده در قبل، به تحلیل مسایل روز می‌پردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند.

حقیقت این است که صنعت خودرو کشور، بوی‍ژه گروه صنعتی ایران خودرو طی این سال‌ها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونه‌ای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد لذا چنین سخنان سخیفی، نه علمی است و نه بهره‌ای از واقعیت دارد، هرچند در لباس بحث کارشناسی عرضه شود.

گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال قبل و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی(دنا) از سوی این شرکت و عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده است که گام در مسیری بی‌بازگشت گذاشته است. این موضوع حکایت از آن دارد که صنعتگران در این حوزه تلاش می‌کنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند. تردیدی نیست که محدودیت‌های اینگونه اگرچه بر سرعت توسعه و رشد تولید تاثیرگذار است و در حکم مانعی در این مسیر تلقی می‌شود، اما هیچ‌گاه نتوانسته این چرخ را از حرکت بازدارد.

متاسفانه طی ایام اخیر ملاحظه می‌شود که برخی دوستان ناآگاه داخلی بیش از دشمنان خارجی در کار ناامید کردن مردم سهم دارند. در جایی که اندک تاملی روشن می‌سازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فناوری تولید، امکان بازگشت به قبل‌ای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بی‌شک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود.

در پایان تاکید می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه خبرهای مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیت‌های داخلی و بین‌المللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.