ایران رکورد دار کیفیت در صدور خدمات فنی و مهندسی

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی جهش خوبی دارد و در موارد زیادی رکورددار کیفیت شده و جایزه کیفیت را از کشورهای بازار هدف دریافت کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز، انصاری در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: پیشرفت های استانداردسازی در کشور باعث شده است در بیشتر موارد کیفیت این خدمات با کشورهای پیشرفته برابری کند و ایران یکی از کشورهای برتر در صنعت سدسازی و ساخت نیروگاه در منطقه و جهان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی از حدود ۲۰۰ میلیون دلار در دهه قبل به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است، افزود: این درحالیست که کشورهای جهان در سال های اخیر گرفتار بحران مالی و رکود اقتصادی هم شده اند.

انصاری گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی از بخش راهسازی آغاز شده است و هم اکنون در عرصه های مختلف صنعتی و خدماتی مانند ساخت سد و نیروگاه، ایجاد کارخانه های صنعتی و پالایشگاه در کشورهای خارجی فعال هستیم و پرداخت جایزه صادراتی به این حوزه باعث افزایش انگیزه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی شده است.

رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی افزود: همه فعالیت ها خوشبختانه در بخش دولتی در سازمان توسعه تجارت ایران متمرکز شده است و تشکل های صنفی هم به خوبی عمل می کند.

انصاری گفت: استانداردهای ایران در بیشتر موارد با استانداردهای بین المللی انطباق دارد که مسیر توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی را هموار کرده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.