ایران قصد اعزام نیروی نظامی به سوریه ندارد

جام جم آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم ایران برای اعزام نیروی نظامی به سوریه را تکذیب کرد.وی با بیان اینکه “ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد”، با محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه اظهار کرد: این اقدامات تروریستی محکوم است و دولت سوریه در حال مقابله با این گروه‌های تروریستی است.

سردار احمد وحیدی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته می‌شود ایران می‌خواهد برای کمک به دولت سوریه، نیروی نظامی به این کشور بفرستد، با رد چنین مساله‌ای گفت: چنین چیزی نیاز نیست و ما اعتقاد داریم که دولت و ارتش سوریه از عهده وظایفی که در راستای مقابله با تروریست‌ها دارند، برمی‌آیند.

وی با بیان اینکه “ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد”، با محکوم کردن اقدامات تروریستی در سوریه اظهار کرد: این اقدامات تروریستی محکوم است و دولت سوریه در حال مقابله با این گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع در پاسخ به اینکه گفته می‌شود ایران در حال حاضر در سوریه دارای نیروی نظامی است، تأکید کرد: این مطلب صحیح نیست و کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند به خاطر سرپوش گذاشتن بر اقداماتی است که خودشان انجام دادند. ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد.

وحیدی همچنین درباره روند ساخت هواپیمای بدون سرنشین آمریکا (RQ170) در ایران گفت: ما نمونه‌های ایرانی این هواپیما را از قبل داشتیم و داریم. ما درواقع در ارتباط با هواپیماهای بدون سرنشین به موفقیتهای خوبی دست پیدا کردیم و ساخت RQ170 نیز در حال دنبال شدن است و بنا نیست اطلاعات آن منتشر شود.

وی همچنین در برابر این مطلب که اخبارهایی منتشر شده مبنی بر اینکه روسیه از ایران خواسته موضوع S300 را از طریق مذاکره پیگیری کند و شکایت نکند، گفت: ما اعلام آمادگی کرده بودیم که با طرف روس مذاکره کنیم و در واقع از طریق مذاکرات و گفت‌و‌گو این موضوع را پیش ببریم.

دستاوردهای جدید نظامی در این ماه افتتاح می‌شود

وزیر دفاع همچنین درباره آ‌خرین دستاوردهای دفاعی کشور نیز اظهار کرد: ان‌شاء‌الله در این ماه دستاوردهای جدیدی افتتاح خواهد شد که از آن جمله می‌توان به افتتاح خطوط تولید موشک‌هایی با دقت بالا و نیز یک نوع شناور پرنده مسلح از نوع جدید اشاره کرد.

وی در ادامه، درباره طرح نمایندگان مجلس برای بستن تنگه هرمز و اینکه آیا وزارت دفاع در این ارتباط رایزنی‌هایی با مجلس داشته است یا خیر؟ گفت: ما رایزنی خاصی نداشته‌ایم و این موضوعی است که در خود مجلس دنبال می‌شود و مراحل خاص خود را طی می‌کند.

وحیدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین عامل امنیت در منطقه است و بر این موضوع تاکید دارد و اجازه نمی‌دهد امنیت این منطقه به خطر افتد ولی در عین حال از منافع خود حفاظت می‌کند که بخشی از این منافع، استفاده از آبهای آزاد برای رفت و آمد کشتی‌هاست.

وزیر دفاع همچنین به هدف قرار گرفتن قایق ماهیگیری در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: قایقی که مورد حمله ناوهای آمریکایی قرار گرفت مربوط به امارات بود و این اتفاق در آبهای آن کشور رخ داد. این اتفاق نشان‌دهنده این است که این ناوها حتی قدرت شناسایی قایق‌های کشورهای دوست خود را ندارند. به همین علت است که ما همواره تاکید می‌کنیم حضور این ناو‌ها در منطقه موجب ایجاد ناامنی‌ است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.