ایران می‌تواند صادرکننده ورق آلومینیوم شود

یک تولیدکننده ورق آلومینیوم گفت: با توجه به مزیت‌های موجود نظیر نیروی انسانی، دستمزد و انرژی ارزان، در صورت حمایت‌های لازم، ایران می‌تواند به‌عنوان صادرکننده مهم ورق‌های آلومینیومی شناخته شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از ایمیدرو، ثریایی با بیان این مطلب گفت: چنانچه شمش آلومینیوم به قیمت جهانی عرضه شود، با دستمزدهای فعلی، تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را ارزان‌تر از چین تولید کنند و در این صورت، واردات دیگر معنی نخواهد داشت و حتی می‌توانیم ورق به چین صادر کنیم.

این تولید کننده ورق آلومینیومی با بیان اینکه طبق برآورد ساده، نیاز کشور به ورق ۲۰۰ میکرون حدود ۴۰ هزار تن است، تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی می‌توانند این میزان نیاز را تامین کنند و نیازی به واردات ورق نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه واردات ورق آلومینیوم را ۲۵ درصد تصویب کرده و این امر موجب شده تا ورق‌های تولید خارج قابل رقابت با محصولات داخلی و برای واردکننده مقرون به صرفه نباشد.

ثریایی با اشاره به امکان اشتغال یک میلیون نفری در صنعت آلومینیوم، خاطرنشان کرد: امروز در مقایسه با کشورهای همسایه تولید کننده آلومینیوم، از نظر تخصص، مهندسان توانمندی داریم و امکانات لازم فراهم است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش تولید شمش و بوکسیت، جلوگیری از خام‌فروشی و واردات آلومینیوم و نیز افزایش جوایز صادراتی از جمله راهکارهای توسعه این صنعت است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.