ایران پرچم دار اصلاحات مردمی در سوریه

طلائی نیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

این کارشناس سیاست خارجی گفت: رویکرد ایران در برابر تحولات سوریه،حمایت از اصلاحات و مطالبات مردمی و موضع قاطع در برابر تروریستها و مداخله بیگانگان است.

رضا طلائی نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر در سوریه گفت: ایران با راهبرد صادقانه و درست  به دنبال امنیت و ثبات در سوریه و از سوی دیگر با اصلاحات و گفتگوی سازنده بین مخالفین و نظام این کشور، حمایت می کند.

وی تصریح کرد: کمک به تعامل سازنده بین نظام و مخالفین سوریه با حمایت از اصلاحات و مطالبات مردمی و موضع قاطع در برابر تروریستها و مداخله بیگانگان، رویکرد منطقی و شفاف ایران در برابر این کشور است.

طلایی نیک با بیان اینکه،‌آمریکا و رژیم صهیونیستی و متهدان عربی و غربی آنها در عملیات چند وجهی، نظامی، امنیتی و سیاسی در سوریه با ناکامی مواجه شده است، افزود: هم زمان با انفجارهای تروریستی ، درگیریهای درون شهری در دمشق، با پیش نویس قطع نامه مداخله نظامی در شورای امنیت ، توطئه بزرگی علیه ثبات، امنیت و روند اصلاحات در سوریه بود که با عدم همراهی مردم و ظرفیت های ملی سوریه برای عبور از توطئه های داخلی و خارجی روبه رو شدند.

وی تاکید  کرد: هجوم آشکار و پنهان غرب و آمریکا برای ایفای نقش در سوریه و اقدامات صهیونیستی، توام با عملیات تروریستی ، اهداف شوم چند سطحی در منطقه و جهان را نشان می دهد.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه، کشورهای ایران، روسیه و چین در وقایع و تحولات سوریه بسیار سرنوشت ساز هستند خاطر نشان کرد: تحولات سوریه عرصه تقابل های داخلی و منطقه ای و جهانی است و کشورهای ایران، روسیه و چین، باید مداخله های طمع ورزانه خارجی را مهار کنند.

انتهی پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.