ایستادگی قدرتمندانه دکتر روحانی در مقابل مواضع غرب

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دکتر روحانی برخلاف خواست رسانه‌های غرب مبنی بر تعطیلی سایت فردو قدرتمند ایستاد.

“علی‌اصغر احمدی” درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: حفظ اصول و استحکام در اظهارات دکتر روحانی ملاحظه می‌شد، وی به صراحت اعلام کرد ایران اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نبوده ضمن اینکه از حق استفاده خود نیز کوتاه نمی‌آید.
 
وی اضافه کرد: تاکید ستودنی دکتر روحانی این بود که دنیا نباید با زبان زور با ما سخن بگوید و برای مذاکره هیچ پیش‌شرطی وجود ندارد.
 
احمدی با بیان اینکه یک نوع چرخش سیاسی در مواضع غرب دیده می‌شود، تصریح کرد: اگرچه در کنه قضیه نمی‌توان اعتماد محکمی به آمریکا داشت اما صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا رویکردی معتدل نشان می‌داد، همچنین با بررسی لحن تعدیلی رئیس‌جمهور فرانسه، تعبیر درست از  نگاه غرب این است که دید آن‌ها نسبت به جایگاه ایران تغییر کرده است.
 
دبیرکل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر این که غربی‌ها باید گامی برای اثبات گفته‌های خود بردارند، افزود: حداقل اقدام آمریکایی‌ها رفع و یا کاهش تحریم‌ها است؛ این زمینه در غرب دیده می‌شود که برای مذاکره با ایران تلاش کنند.
 
احمدی با بیان اینکه دکتر روحانی برخلاف خواست رسانه‌های غرب مبنی بر تعطیلی سایت فردو  قدرتمند ایستاد، اضهار داشت: گاهی اوقات در قالب رسانه‌‌ای تحلیلگران سیاسی مواضعی چون فشار و دام ایجاد می‌کنند اما صرفنظر از مباحث رسانه‌ای غرب مقامات مسئول تصمیم‌ گیر اصلی می باشند، همانطور که در رفتار بعضی از این مقامات چون رئیس‌جمهور فرانسه و اوباما ملاحظه شد.

وی با بیان اینکه صحبت‌های رؤسای‌جمهور در اجلاس نشان داد غرب به قدرت و جایگاه بزرگ ایران اذعان دارد، خاطرنشان کرد: رویه دیپلماسی تغییر کرده و به جای بیان حرف‌هایی که دشمن را متخاصم‌ و فشار آن‌ها را بیشتر می‌کند به دنیا خواهیم فهماند که برداشت آن‌ها غلط است.

دبیرکل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: افتخار کشور و نظام این است که آمریکا و غرب به نقش چشم‌گیر ایران در حل بحران سوریه واقف می باشند چراکه آن‌ها به این نتیجه رسیده اند حضور ایران در ژنو ۲ مسائل را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.