اینترنت در انحصار مخابرات نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، گفت: اینترنت هرگز در انحصار شرکت مخابرات نبوده و نیست.
شهاب لطفعلی در گفت‌وگو با (ایسنا) منطقه کرمانشاه با بیان دلایل کندی سرعت اینترنت، اظهار کرد: کندی سرعت اینترنت موضوعی نیست که تنها مختص به یک دلیل باشد و یا عامل آن دلیل تنها یک نهاد یا سازمان مشخص باشد.
وی ادامه داد: ارائه اینترنت در ایران به صورت لایه بندی و به گونه‌ای که در لایه اول وظیفه تامین پهنای باند مورد نیاز کشور برعهده شرکت حاکمیتی ارتباطات زیرساخت است و به بیان دیگر این شرکت نقطه تماس بین‌المللی برای ورود اینترنت به کشور است.
لطفعلی افزود: در لایه دوم می‌توان به مبحث توزیع کلان اینترنت در کشور اشاره کرد که بازهم مدیریت و انجام این بخش برعهده شرکت ارتباطات زیرساخت است. این شرکت اینترنت را بین اپراتورهای توزیع کننده خرد اینترنت در سراسر کشور همانند شرکت‌های مخابراتی استانی، شرکتهای ارائه دهنده اینترنت و حتی مصرف کننده‌های نهایی بزرگ تقسیم می کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، گفت: لایه بعدی، ارائه دهندگان اینترنت هستند که شرکت مخابرات ایران تنها یکی از ارائه دهندگان اینترنت محسوب می شود و لایه آخر مصرف کنندگان هستند که شامل مصرف کنندگان حقیقی و مصرف کنندگان حقوقی هستند که در قسمت مصرف‌کنندگان حقوقی بازهم کار توزیع کنندگی وجود دارد، به عنوان مثال دانشگاه، یک مصرف کننده حقوقی است که باید کار تامین و توزیع اینترنت بین دانشجویان و اساتیدش را به درستی انجام دهد.

لطفعلی اظهار کرد: چنانچه هر کدام از این لایه‌ها ادعا کنند که در کندی سرعت اینترنت هیچوقت اشکال از سوی آنان نبوده و نیست، مطمئنا این ادعا یک ادعای کاملا غیر کارشناسی است و در هر کدام از این لایه ها احتمال بروز خرابی و خطا وجود دارد.
این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در ارائه اینترنت هیچ گونه انحصاری در کار نیست، گفت: اینترنت هرگز در انحصار مخابرات نبوده و نیست.
وی همچنین به ادعای کم فروشی در عرضه اینترنت اشاره کرد و ضمن تکذیب آن گفت: این ادعا صحت نداشته و شرکت مخابرات ایران همچون سایر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت (PAP) در کشور درخصوص میزان ارائه اینترنت، نحوه ارائه و یا نرخ اینترنت تحت نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران است.
لطفعلی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران بعنوان یک نهاد نظارتی و حاکمیتی دائما همه شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت را رصد کرده و بر روی قیمت، کیفیت، نحوه پهنای باند و … نظارت کامل دارد و همواره به شکایات مردمی نیز رسیدگی می‌کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، تاکید کرد: شرکت مخابرات یکی از پاسخگوترین شرکت‌های ایرانی است و در حال حاضر در زمینه اینترنت پرسرعت خانگی سیستم پاسخگویی این شرکت در استان کرمانشاه به شماره ۱۸۹۹ (به زودی ۲۰۲۰ ) به صورت هر روز هفته و هر روز ۲۴ ساعته فعال و آماده پاسخگویی و رفع مشکل مشترکان و متقاضیان است.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.