این جمعه ها برای تو تعطیل می شود – اخبار اجتماعی

آرزوهایم زیر انبوهی از خاکستر، هنوز نفس می کشد و شعله ورند، نسیم مهربانی در کدام جمعه می وزد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، مهدویت و انتظار ظهور از جمله موارد مهم است که اگر انتظار و ارکان عمل آن به درستی ایفا نشود موجب عقب افتادن ظهور می شود انتظار آفت هایی برای همه به ویژه بزرگسالان دارد که می توان با آگاهی و بینش عمیق این مشکل را برطرف ساخت.
 
یک کارشناس مذهبی در رابطه با آفت های انتظار اظهار داشت: انتظار به معنای رکود و نشستن نیست و بلکه در معنی مهدویت به تلاش کردن، حرکت و دویدن در تعجیل امر ظهور است که تنها دعا و نیایش قسمتی از آن را در بر می گیرد.
 
روح الله کریمی معاون پژوهشی حوزه عبدالعظیم الحسنی در ادامه افزود: کنار گذاشتن حساب و کتاب و سنجیده عمل کردن در مقیاس دنیوی یکی دیگر از آفت های انتظار است که افراد برای مهدویت و سعی در انجام تعجیل ظهور گاه گاهی دست به سنجش عملشان به مصارف دنیوی می زنند و در آن مواقع دست از حمایت امام زمان خود بر می دارند مثل گذشته که در کربلا افرادی با وجود اینکه متمدن و در سپاه امام حسین(ع) بودند به دلیل سنجش های دنیوی لشکر را ترک کرده و امام زمان خود را تنها گذاشتند.
 
وی با اشاره به تاثیرات به سزای جوانان در امر ظهور اعلام کرد: ولی جوانها کمتر در عصر ظهور و تعجیل ظهور صاحب الزمان دست به سنجش های دنیوی می زنند و با جان خود در عصر ظهور و انتظار حضرت تلاش می کنند و لازم به ذکر است که آگاهی و راه اندازی جوانان و نوجوانان از مسائل مشکل بوده که می توان با آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان نسبت به ویژگی های آن زمان جوانان را به ذوق و شوق و تلاش برای تعجیل در ظهور فرا خواند.
 
کریمی در رابطه با ویژگی های آن دوران افزود: در آن دوران ۸۰ درصد از علم شناخته می شود، زنی به راحتی از کشوری به کشور دیگر می رود بی آنکه کسی اجازه جسارت به او را به خودش بدهد، عدل و داد فراگیر می شود زمینه مناسبی برای پیشرفت و تکامل به وجود می آید و این ها قطره ای از دریای ویژگی های آن دوران است.
 
اما کلامی از امام زمان (عج): و ما را از شیعیان دور نگه نمی دارد مگر اعمال بد آنان که به ما می رسد و برای ما ناخوشایند و دور از انتظار است.
 
کاش ما پیروان حقیقی آن حضرت باشیم و بتوانیم پا در رکاب او نهیم واز عدل و داد و حقیقت پاسداری کنیم./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.