این شوماخر تمام‌نشدنی

جام جم آنلاین: علی دایی در دنیای ورزش، چهره‌ای کاملا شناخته شده است، ولی نه به اندازه میشائیل شوماخر، قهرمان افسانه‌ای آلمانی دنیای اتومبیلرانی فرمول یک.

شهرت این دو قهرمان ورزشی را به این دلیل با یکدیگر مقایسه کردیم که دایی و شوماخر با یکدیگر همسن و سال هستند و این کمک می‌کند تا راحت‌تر دوران اعلام بازنشستگی شوماخر را از رانندگی فرمول یک (که یک سال پیش از خداحافظی علی دایی از حضور در میدان سبز بازی فوتبال بود)‌ به یاد آوریم.

ولی برخلاف علی دایی که زیر بار فشارهای مختلف از آویزان کردن کفش‌های فوتبالش پشیمان نشد و مربیگری را در ادامه عمر حرفه‌ای خود دنبال کرد، آقای شوماخر نتوانست از درآمدهای نجومی مسابقه‌‌های فرمول یک دست بردارد و بعد از چند سالی جدایی با این رشته، دوباره به پشت فرمان بازگشت و شهرت فوق‌العاده خود را با تیم مرسدس دنبال کرد.

شوماخر ۴۳ ساله اکنون نه‌تنها پیرترین راننده دنیای بسیار دشوار فرمول یک محسوب می‌شود؛ بلکه در آستانه کسب رکوردی در تاریخ این رشته نیز قرار گرفته است.

شوماخر که حالا به دلیل کهولت سن، یکی در میان در رقابت‌های جایزه بزرگ فرمول یک به میدان می‌رود، هفته آینده با حضور در مسابقه جایزه بزرگ بلژیک، سیصدمین حضورش در مسابقه‌های جایزه بزرگ را تجربه خواهد کرد؛ رکوردی که در اختیار روبنز باریکلوی برزیلی قرار دارد. البته باریکلو سال گذشته در ۳۸ سالگی از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد.

جالب اینجاست که پیست بلژیک همیشه برای شوماخر خوش‌یمن بوده و او ۲۱ سال پیش، در همین پیست بود که وارد مسابقه‌های فرمول یک شد و سپس سال بعد از آن، در همین پیست، نخستین قهرمانی خود را جشن گرفت.

البته بعدها شوماخر۹۰ قهرمانی دیگر را نیز در کارنامه افتخارات خود ثبت کرد تا هفت سال (حدفاصل سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴) به عنوان برترین مرد دنیای اتومبیلرانی شناخته شود و از این حیث نه‌تنها به عنوان شاخص‌ترین چهره دنیای فرمول یک به حساب آید؛ بلکه حتی هرساله نامزد برترین ورزشکار دنیا نیز شناخته شود.

به هر حال، ‌این قهرمان استثنایی دنیای ورزش، حتی در ۴۳ سالگی هم به لطف هوش و تجربه خود از بسیاری رقبای نامدار خود پیش است به طوری که سال گذشته با وجود انصراف از پنج جایزه بزرگ به عنوان راننده هشتم دنیا به کارش پایان داد و امسال با وجود آن که در بیشتر مسابقه‌ها غایب بوده است، اکنون رتبه دوازدهم را در اختیار دارد!

باید ببینیم شاهکارهای این قهرمان افسانه‌ای فرمول یک تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟!

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.