اپراتورها به وضعیت سیم‌کارت‌ها سروسامان دهند/ سیم ‌کارت مالکان بیش از ۹سیم‌کارت غیر فعال خواهد شد

۲۲م آذر ،

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دیروز آیین نامه‌ای را به اپراتورهای موبایل ابلاغ کردند تا براساس آن ثبت سیم کارت به نام اشخاصی که تا کنون بیش از ۹ سیم کارت به نام‌شان ثبت شده ممنوع شود.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، آیین نامه جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تازه ابلاغ شده است و خیلی واضح و صریح می‌گوید اشخاصی که پیش از این ۹ سیم کارت تلفن همراه به نام خود ثبت کرده‌اند دیگر اجازه ندارند شماره جدیدی را ثبت کنند آنها می‌گویند این تصمیم در ادامه تلاش‌ها برای ساماندهی وضعیت سیم‌کارت‌های اعتباری گرفته شده است همچنین قرار است سیم کارت‌هایی که هم اکنون فعال می باشند و مالک‌شان بیشتراز ۹ سیم کارت به نام خود ثبت کرده‌اند از فردا غیر فعال شود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قبلا تلاش کرده بود فروش سیم کارت‌های اعتباری فعال بدون مالک را ممنوع کرد تا شاید از این راه مزاحمت‌های تلفنی کمتر شود.

 آن‌ها اپراتورها را مجبور کردند سرو سامانی به وضعیت سیم‌ کارت‌های اعتباری خود بدهند حتی سیم کارت‌های فعال بدون مالک مشخص را به حالت تعلیق درآورند با وجود تمام این سخت گیری‌ها اما داستان مزاحمت‌ها و سو استفاده‌ها همچنان ادامه داشت چون سوپر مارکت‌ها و دکه‌های مطبوعاتی سیم‌ کارت‌هایی را به فروش می‌رسانند که قبلا یک فرد به صورت گروهی آن‌ها را خریده و ثبت کرده بود چنین سیم کارت‌هایی مشتریان خاص خودشان را داشتند و طبیعی است که مشتریان خاص حاضر بودند بهای بیشتری بپردازند از نظر اپراتورها سیم کارتی که قبلا ثبت شده یک سیم کارت فعال است واینکه در حال حاضر چه کسی از آن استفاده می‌کند اهمیت چندانی ندارد. در نهایت خود سازمان تنظیم تصمیم گرفت وارد عمل شود.

آنها دیروز آیین نامه‌ای را به اپراتورهای موبایل ابلاغ کردند تا براساس آن ثبت سیم کارت به نام اشخاصی که تا کنون بیش از ۹ سیم کارت به نام‌شان ثبت شده ممنوع شود.

حسن رضوانی معاون سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی به قوانین و ضوابط ابلاغ شده به اپراتورهای تلفن همراه برای جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی از سیم کارت تلفن همراه و تکمیل اسناد هویتی مشترکان موبایل اشاره می‌کندو می‌گوید تصمیم جدید دقیقا در همین راستا گرفته شده است آنها در تصمیم خود جدی می باشند و به اپراتورهای تلفن همراه گفته‌اند ثبت هرگونه سیم کارت به نام اشخاصی که قبلا ۹ خط موبایل به نامشان شده است ممنوع خواهد بود.

او زمان اشاره به خرید و فروش سیم کارت‌های اعتباری فعال در بازار که دارای هویت حقیقی بوده اما به راحتی و بدون اطلاع مالک اصلی خرید و فروش می‌شوند ودست به دست می‌چرخند می‌گوید آیین نامه محدودیت ثبت چندین سیم کارت به نام یک نفر برای جلوگیری از نا به سامانی‌ها و سو استفاده از سیم کارت‌ها فعال تدوین و ابلاغ شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنطیم مقرارت وارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه با وجود این آیین نامه مشکل فعلی مزاحمت‌های موبایلی و مواردمربوط به ثبت هویت استفاده کننده از سیم کارت رفع خواهد شد ادامه می‌دهد: مشترکان تلفن همراه که چندین سیم کارت تا کنون به نامشان به ثبت رسیده است باید نسبت به ثبت هویت واقعی سیم کارت‌هایی که بدون انتقال مالکیت به فروش رسانده اقدام کنند.

 رضوانی البته یک بار دیگر ادعای اپراتورهای تلفن همراه را تایید می‌کند آنها می‌گفتند هم اکنون هیچ سیم کارتی بدون ثبت مشخصات مالک حقیقی یا حقوقی در شبکه فعال نیست.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده هم اکنون بالغ بر ۷۰ میلیون نفر در کشور موبایل دارند و ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه حدود ۹۲ درصد تخمین زده می‌شود این در حالی است که تعداد سیم کارت‌های به فروش رفته از سوی اپراتورهای فعال در کشور بیش از این ارقام است و از آنجایی که برخی مشترکان چندین سیمکارت به نام خود به ثبت رسانده‌اند بسیاری از این سیم کارت‌ها بدون تغییر مالکیت اولیه دست به دست در بازار تلفن همراه خرید و فروش می‌شوند.

منبع: هفت صبح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.