اپل، هدست واقعیت افزوده و سیستم عامل آنرا معرفی کرد

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی شد.

اپل، هدست واقعیت افزوده و سیستم عامل آنرا معرفی کرد

به گزارش ممتاز نیوز، اپل با رونمایی ویژن پرو ضمن ورود به بازاری کاملا جدید، مهم‌ترین محصول دهه‌ی اخیرش را به‌نمایش گذاشت؛ دستگاهی که می‌تواند «آیفون» بعدی لقب بگیرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل دستگاهی پریمیوم است که از ترکیب شیشه، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده می‌کند. این دستگاه برای برقراری ارتباط، تماشای ویدیو، تجربه‌ی بازی و افزایش بهره‌وری کاربرد دارد.

هدست اپل، فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی را ترکیب می‌کند. قابلیت‌های مبتنی‌بر واقعیت مجازی ازطریق دو نمایشگر پرنور ۴K از نوع میکرو OLED به‌نمایش درمی‌آیند و دوربین‌های خارجی با فعال‌سازی حالت Pass-Through دست‌یابی به قابلیت‌های واقعیت افزوده را امکان‌پذیر می‌کنند.

اپل می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro یک «کامپیوتر مکان‌مند انقلابی» است به‌شیوه‌ای یکپارچه دنیای واقعی و دیجیتالی را ترکیب می‌کند. هدست اپل شبیه عینک اسکی است و همانطور که در شایعه‌ها اعلام شده بود باتری مجزا دارد و توسط چشم، دست و صدا کنترل می‌شود.

اپل می‌گوید استفاده از هدست باعث نمی‌شود که از افراد دور و برتان دور شوید. این هدست به سیستمی به نام EyeSight مجهز است که چشم شما را روی شیشه‌ی خارجی نمایش می‌دهد.

اگر مشغول استفاده از حالت واقعیت مجازی باشید، تصویری درخشان روی شیشه‌ی خارجی نقش می‌بندد تا بقیه بفهمند که نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

هدست واقعیت ترکیبی اپل اپ استور کاملا جدیدی دارد که در آن می‌توانید اپلیکیشن‌ها و محتواهای تولیدشده توسط توسعه‌دهندگان را پیدا کنید. این هدست واقعیت ترکیبی «صدها هزار» اپلیکیشن آیفون و آیپد را اجرا می‌کند.

photo_2023-06-06_00-11-27

هدست واقعیت ترکیبی اپل با اسکن چهره، نسخه‌ای مجازی از شما را می‌سازد. این دستگاه با بهره‌گیری از سیستم Pass-Through به شما امکان می‌دهد که دنیای واقعی را به‌صورت تمام‌رنگ ببینید و آیتم‌های سه‌بعدی دیجیتالی را وارد دنیای واقعی کنید. برای مثال می‌توانید آیتم‌ها را از داخل آی‌مسیج به درون دنیای واقعی بکشانید.

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو ۳٬۴۹۹ دلار قیمت دارد و «اوایل سال ۲۰۲۴» عرضه می‌شود. در ابتدا این محصول صرفا روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد و سپس در دسترس کاربران سایر مناطق نیز قرار خواهد گرفت.

معرفی سیستم عامل هدست واقعیت افزوده

جدیدترین سیستم‌عامل اپل که visionOS نام دارد، با هدف نمایش محتواهای دیجیتالی روی دنیای واقعی معرفی شد.

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل کاملا جدیدی به‌نام ویژن او اس (visionOS) معرفی کرد که در هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو استفاده می‌شود و دست‌یابی به «رایانش مکان‌مند» را امکان‌پذیر می‌کند.

سیستم‌عامل انقلابی جدید اپل بر نمایش المان‌های دیجیتالی روی تصویر دنیای واقعی متمرکز است و قابلیت‌های هیجان‌انگیز فراوانی دارد.

بر اساس گزارش ورج، کاربران هدست اپل ازطریق چشم، دست و صدا می‌توانند با این محصول تعامل برقرار کنند. برای نمونه می‌توانید صرفا با نگاه به یک باکس جست‌و‌جو و حرف زدن، متن موردنظر را تایپ و جست‌و‌جو کنید. می‌توانید برای انتخاب آیتم‌ها دو انگشت خود را به هم بچسانید یا ازطریق دست شروع‌به اسکرول کنید.

اپل می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو ازطریق قابلیت EyeSight در سیستم‌عامل visionOS چشم‌های شما را به افرادی که دور و برتان هستند نمایش می‌دهد.

امکان مشاهده‌ی فیلم‌های سه‌بعدی نیز در هدست ویژن پرو اپل وجود دارد. دیزنی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت سرگرمی، مشغول کار روی محتواهای ویژه برای هدست اپل است. مدیرعامل دیزنی اعلام کرد که سرویس استریم دیزنی پلاس از همان روز اول برای هدست در دسترس قرار می‌گیرد.

ویژن پرو توانایی اجرای بازی‌ها را نیز دارد و از کنترلرهای بازی پشتیبانی می‌کند. در یک نمونه دیدیم که کاربری مشغول استفاده از هدست با کنترلر کنسول پلی استیشن ۵ سونی بود. بیش‌از ۱۰۰ بازی سرویس اپل آرکید در روز اول عرضه، برای هدست در دسترس قرار می‌گیررند.

هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به دوربین سه‌بعدی مجهز است تا بتوانید «عکس‌ها و ویدیوهای مکان‌مند» ثبت کنید و ازطریق هدست مشغول تماشای آن‌ها شوید. تصاویر پانوراما در هدست ویژن پرو دورتادور شما را می‌گیرند.

سیستم‌عامل visionOS شامل اپ استور کاملا جدیدی است که دانلود اپلیکیشن‌های هدست ویژن پرو را امکان‌پذیر می‌کند و با اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد سازگار است.

انتهای پیام/


پلاس
تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.