اپل جلوی توزیع تنها گوشی مبتنی بر Jelly Bean را گرفت

معلوم نیست که گوگل چطور می خواهد بهترین هفته‌ای که تاکنون داشته است را به پایان برساند.

گلکسی نکسوس سامسونگ گوشی است که قابلیت ارتقا یافتن به Jelly Bean را دارد – در واقع فعلا تنها گوشی است که Jelly Bean را می پذیرد- و گوگل تمام هفته را با توزیع کردن این گوشی در میان توسعه دهندگانش گذرانده بود.

لوسی کوه قاضی دادگاه های اپل و سامسونگ، در سن خوزه ، بعد از ظهر روز جمعه در دادگاه مربوط به حق ثبت اختراع اپل ، به این کمپانی اجازه داد که فروش گلکسی را مسدود کند. اما این دستور تا زمانی که اپل به منظور جبران خسارتی که سامسونگ از زمان متوقف کردن فروش محصولاتش تا هنگام صدور رای نهایی دادگاه متحمل می شود، ۹۶ میلیون پرداخت نمی کرد اجرایی نمی شد.

اما اپل به سرعت این مبلغ را پرداخت  و حتی موفق شد در اوایل هفته جلوی فروش گلکسی تب را هم بگیرد که درواقع نشان دهنده این است که اپل به شدت این دعوای حق اختراع را جدی گرفته است.

اهمیت گلکسی نکسوس را نمی توان انکار کرد. این اسمارت فون، تنهای گوشی اندرویدی بازار است که اندروید خالص را اجرا می کند ، بدین معنی که حامل های تلفن همراه هیچ لایه نرم افزاری روی آن نصب نکرده اند و اولین گوشی بود که ساندویچ بستنی را اجرا کرد. حالا هم تنها گوشی است (البته در کنار نکسوس S) که گوگل اعلام کرده در روز عرضه Jelly Bean  (اواسط جولای) با این سیستم عامل ارتقا خواهد یافت.

البته اگر اپل به کارهایش ادامه ندهد! این کمپانی کوپرتینویی در اظهاراتش گفته بود: اصلا تصادفی نیست که آخرین تولیدات سامسونگ از شکل ظاهری گرفته تا سخت افزار و رابط کاربر و حتی بسته بندی ، اینقدر به آی فون و آی پد شبیه هستند. همانطور که بارها گفته ایم، ما باید از حق مالکیت معنوی اپل محافظت کنیم تا کمپانی ها به خود اجازه سرقت ایده های ما را ندهند.

دستور اولیه خانم کوه ، قاضی پرونده،  نشان دهنده این است که وی تصور می کند به احتمال قوی اپل خواهد توانست در موارد محتلف، حق اختراع خود را اثبات کند. اپل هم اکنون روی سیستم جست و جوی صوتی تمرکز کرده است. به نظر می رسد که دعوای سیری و Voice Search گوگل حتی از برنامه اسمک دان (یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی آمریکا) تماشایی تر خواهد شد.

Mashable/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.