اپل در تلاش برای تولید نسل دوم آی‏پد مینی

۲۸م آذر ،

اپل با ارائه آی‏پد مینی، گام به عرصه رقابت با سازندگان تبلت های کوچک‌تری مانند سامسونگ گلکسی و نکسوس و کیندل آمازون گذاشت. هرچند مطابق همیشه طرفداران اپل باز هم این محصول را با اشتیاق بسیاری تهیه کردند، اما انتقاداتی هم به آن داشتند که از جمله آن می‌توان به سخت افزار قدیمی و نبود صفحه نمایش رتینا اشاره کرد. اما شنیده می‌شود که اپل نسل دوم آی‏پد مینی با صفحه نمایش رتینا را در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد.

هرچند هنوز این شنیده‌ها به طور رسمی تایید نشده‌اند، اما به احتمال بسیار اپل برای تغییر در نسل آی‏پد مینی و برای عرضه رقابتی آن دست به این کار خواهد زد. اگر این شایعات درست باشد، آی‏پد مینی نسل بعدی رزولوشن صفحه نمایش ۲۰۵۸ x 1536  با تراکم پیکسل در اینچ ۳۳۶  (۳۳۶ ppi)را دارا خواهد بود. همچنین از تغییرات مهم دیگری که برای سبک‌تر شدن نسل دوم رخ خواهد داد، کاهش LED barها از ۲ به ۱ است که این موضوع هم در حد شایعه و شنیده‌ها است. هنوز از زمان رسمی عرضه این محصول اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

آی‏پد مینی با ظاهری که از ترکیب آلومینیوم و شیشه ساخته شده است، وزی در حدود ۳۱۰ گرم دارد. این تبلت دارای دوربین جلوی HDبرای استفاده در FaceTimeبوده و یک دوربین iSight5 مگا پیکسلی هم در پشت آن تعبیه شده است که به شما اجازه می‌دهد فیلم‌های HD 1080pضبط کنید. هر دوی این دوربین‌ها از فناوری خاصی استفاده می‌کنند که به شما اجازه می‌دهند تا در نور کم و یا نامناسب نیز عکس‌های خوبی بگیرید. همچنین این تبلت با استفاده از iCloudاجازه اشتراک گذاری آسان عکس‌ها و فیلم‌های تهیه شده را با دوستانتان فراهم می‌کند.

با افزایش تقاضا برای صفحه های نمایش رتینا و استفاده از آن در تبلت های بزرگ‌تر باید منتظر باشیم و ببینیم آیا اپل از این صفحات نمایش در آی‏پد مینی نسل دوم استفاده خواهد کرد و یا خیر؟ و استفاده از این فناوری چه تغییراتی در قیمت مینی تبلت اپل به وجود خواهد آورد.

منابع: tech2.in و pcmag

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.