اپل ناچار به پرداخت ۵/۳۲ میلیون دلار به اپ‌استوری‌ها به سبب دانلود فرزدان شد!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اپل قولی داد که بر مبنای آن ناچار به پرداخت ۵/۳۲ میلیون دلار به مشترکان اپ‌استور از محل دانلود فرزندان آنها شد.
 
 
کمپانی اپل بعد از سرازیر شدن شکایت مشترکان اپ استورش مبنی بر افزایش صورتحساب‌های پرداختی ناخواسته تصمیم به بازگرداندن هزینه‌های پرداختی به ارزش ۵/۳۲ میلیون دلار به مشترکانش گرفت. موضوع از اینجا آغاز می‌شود که سال قبل درخواست‌های بسیاری به کمیته تجارت فدرالی آمریکا مبنی بر اینکه استفاده از برنامه‌های اپ استور بعضی کاربران بدون اجازه و اغلب توسط فرزندان‌شان و بدون اجازه صورت گرفته که در نهایت منجر به افزایش صورتحساب مالی آنها شده است.
 
بر این اساس کمیته پیگیر این موضوع شد و مدیر اجرایی اپل نیز با اشاره به اینکه سال قبل ما قول دادیم تا اگر استفاده از برنامه و خریدی بدون اجازه دارنده و مالک گوشی صورت گرفته باشد کل هزینه را به او بازگردانیم، هم‌اکنون نیز درصدد بازگرداندن این رقم به مشترکانی از این قبیل هستیم.  
 
تیم کوک با اشاره به اینکه برای ۲۸ میلیون مشترک اپ‌استور و کسانی که خرید بازی برای کودکان انجام داده‌اند، ایمیلی ارسال کرده و در نتیجه تاکنون ۳۷ هزار شکایت دریافت کرده‌ایم،
 
البته این کمیته گفته بعضی از شاکیان به گوشه‌ای از تخلف خود اشاره‌ای نکرده‌اند، زیرا اپ‌استور در بازه زمانی ۱۵ دقیقه بعد از ورود رمز فعال و ممکن است فرزندان در همین مدت زمان گوشی را برداشته و از پنجره باز شده سوء‌استفاده کرده باشند.
 
برخی مشترکان این کمپانی در شکایت خود آورده‌اند که فرزندان‌شان به شکلی غیر مجاز به بعضی برنامه‌ها نظیر «Tap Pet Hotel»، «Dragon Story» و «Tiny Zoo Friends» وارد شده و هزینه‌هایی از ۲ هزار و ۶۰۰ دلار تا ۵۰۰ دلار را به والدین خود تحمیل کرده‌اند.
 
قاضی فدرالی این پرونده نیز ظاهرا با چنین رویکردی از سمت اپل موافق است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.