اپل و استخدام متخصصی پرسابقه در زمینه فناوری OLED

۲۱ام بهمن ،

فاوانیوز: یک سالی هست که شایعات مختلف دربارهٔ تلویزیون اپل بر سر زبان ها افتاده. حالا دیگر کمتر کسی در معرفی چنین محصولی شک دارد. اما یک گزارش تازه نشان می دهد که احتمالاً اپل در حال طرح ریزی برای معرفی یک برگ برنده در بخش صفحه نمایش این محصول است.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی OLED Association سران کوپرتینو دکتر «جیمز (جئونگ-جیل) لی» را که ۱۱ سال سابقه کار بر روی تکنولوژی های مرتبط با صفحات نمایش در شرکت های LG، سامسونگ و Cambridge Display Technology (هر سه فعال در زمینه فناوری OLED) را دارد به استخدام خود در آورده. البته پروفایل آقای لی در لینکدین او را همچنان شاغل در شرکت LG معرفی می کند، جایی که جزو محققین ارشد مرکز توسعه OLED بوده.

بنا به این گزارش آقای لی یکی از ارکان اصلی تلاش های مرکز تحقیق و توسعه LG برای ساخت تلویزیونی با تکنولوژی “AMOLED پرینت شده” بوده. در پروفایل لینکدین او نیز می توان چنین سوابقی را یافت: توسعه تکنولوژی OLED برای تلویزیون ها در شرکت LG، راه اندازی موفقیت آمیز خط تولید سه نسل اول LCD ها در سامسونگ، و ثبت چندین رکورد در زمینه بهبود کیفیت تولید، کاهش درصد خرابی قطعات تولیدی، کاهش هزینه تولید و انتقال تکنولوژی های تازه به خطوط تولید صفحات نمایش.

البته استخدام دکتر لی -اگر تأیید شود- باز هم تضمینی برای ارائه تلویزیون اپل در آینده نخواهد بود. این کمپانی هم اکنون پنل های مورد نیاز خود را از شرکت های دیگر تأمین می کند ولی ورود این متخصص تازه می تواند معانی دیگری هم داشته باشد. اپل چندی پیش Anobit که سازنده حافظه های دسترسی سریع (Flash Memory) است را خرید و پیش از آن هم شرکت P.A. Semi را خریده بود که پردازنده های طراحی شده توسط تیم متخصصین آن را در نسل تازه آیفون و آیپد شاهد هستیم.

بنابراین استخدام آقای لی -و احتمالاً استخدام های دیگر در این زمینه که هنوز رو نشده اند- می تواند به این معنا باشد که اپل می خواهد در آینده، در زمینه طراحی پنل های نمایشی هم وابستگی کمتری به زنجیره تولید خود داشته باشد. این در عین حال نشانه کنجکاوی یا علاقه سران کوپرتینو به فناوری OLED نیز هست، تکنولوژی ای که پیش از این به آن روی خوش نشان نداده بودند.

در کنار این موارد، OLED یا دیود گسیل نور ارگانیک (organic light emitting diode) می تواند کاربرد وسیعی در ساخت نمایشگرها یا دستگاه های منعطف هم داشته باشد. بنابراین باید به انتظار نشست و دید که اپل در این زمینه چه نقشه هایی دارد. آیا باید منتظر آیفون و آیپد با نمایشگر OLED باشیم؟ آیا اپل هم بر روی گجت های منعطف کار می کند؟ آیا این تکنولوژی سر از تلویزیون اپل در خواهد آورد؟

ماجرا هر چه که باشد، OLED یکی از تکنولوژی هایی است که به نظر می رسد آینده صنعت صفحات نمایش با آن گره خورده و گویا اپل هم به عنوان شرکتی که معروف به داشتن وسواس طراحی در داخل مجموعه خود است، می خواهد رأساً وارد این عرصه شود.

منبع: نارنجی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.