اپل و رفتن در مسیر اشتباه پسر از مرگ جابز

۰۷اردیبهشت، خبرگزاری‌ها- تحلیلگران معتقدند ۱۸ ماه پس از مرگ استیو جابز، مدیران تازه اپل این شرکت را در مسیری اشتباه هدایت می‌کنند.

این صاحب نظران می گویند اپل امروز در مسیری گام برمی دارد که اگر استیو جابز زنده بود، به طور قطع اپل را در این مسیر هدایت نمی کرد.

به اعتقاد آنان نتیجه اتکا به این روشها، افزایش بدهی، کاهش سود، اشتباهات فاحش تجاری و ترسیم یک استراتژی غلط برای آینده اپل است.

Ezra Gottheil تحلیلگر موسسه Technology Business Research در این مورد می گوید: من فکر می کنم اپل در حال حاضر به خوبی روزهای مدیریت استیو جابز هدایت نمی شود. اشتباهاتی انجام شده که از جمله آنها می توان به عملکرد ضعیف سیستم عامل های تازه اپل بر روی سخت افزارهای قدیمی تر اشاره کرد.

عرضه برنامه نقشه اپل با خطاهای فراوان و مشکلاتی در زمینه برنامه ریزی عرضه رایانه های تازه آی مک از جمله دیگر اشتباهات شرکت اپل قلمداد شده است.

اپل مدل باریک تر آی مک را در اکتبر سال قبل عرضه کرد، اما فروش عمومی آن را با ۵ هفته تاخیر آغاز کرد و از عرضه مدل های دارای نمایشگرهای بزرگ تر هم امتناع کرد.

اپل در نهایت عرضه مدل ۲۷ اینچی این رایانه را در اواسط ماه دسامبر آغاز کرد که به سبب عدم برنامه ریزی درست و هجوم علاقه‌مندان کمبود هایی برای عرضه آن در بازارهای مختلف به وجود آمد. در همین زمان اپل آی مک های قدیمی تر را هم از بازار جمع آوری کرده بود و علاقه‌مندان به این رایانه را به شدت در مضیقه گذاشت.

نتیجه این سیاست غلط کاهش ۲۲ درصدی فروش رایانه های مک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ بود که سبب نزول اقتصادی دو درصدی اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ هم شد. کارشناسان معتقدند تکرار اشتباهاتی از این دست جایگاه مستحکم اپل در دنیای آی تی را به طور جدی به خطر می اندازد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.