اپوزیسیون مصر با رأی “نه” در رفراندوم قانون اساسی شرکت می‌کند

۲۳م آذر ،

alalam.jpeg

در حالی که بزرگترین تشکل فراگیر اپوزیسیون مخالف اسلام‌گرایان در مصر از مردم این کشور خواست با رای نه در همه پرسی شرکت کنند، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که ۲۰ هزار مصری‌ مقیم خارج در روز اول همه پرسی دربارهٔ پیش‌نویس قانون اساسی تازه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، عمرو رشدی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: تعداد کسانی که در روز اول همه پرسی دربارهٔ قانون اساسی تازه مصر شرکت کردند و رای خود را به صندوق‌های رای انداختند به ۲۰ هزار تن رسید.

این سخنگو گفت: کمیته فرعی در سفارت مصر در کویت بیشترین آمار شرکت‌کنندگان را داشت به طوری که در کویت ۵۸۳۲ مصری در همه پرسی شرکت کردند، بعد از آن در ریاض ۳۸۸۱ تن و در جده ۳۳۳۵ تن، در دوحه قطر ۲۵۰۰ تن، در ابوظبی امارات ۱۸۴۴ تن و در دبی ۱۳۹۰ تن در این همه پرسی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کمیته‌های فرعی در سفارت‌های مختلف مصر در کشورهای دیگر از ساعت اولیه صبح روز چهارشنبه در ۱۲۸ سفارت و ۱۱ کنسولگری آغاز به کار کردند.

این همه پرسی تا شنبه آینده ادامه خواهد داشت. در حالی که تعداد مصری‌های مقیم خارج که حق رای دادن در همه پرسی را دارند به حدود ۵۸۶ هزار تن می‌رسد.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز گزارش داد که محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر طی حکمی برگزاری همه پرسی را در دو مرحله اعلام کرده است که مرحله اول روز شنبه آینده و مرحله دوم در ۲۲ ماه دسامبر خواهد بود.

این در حالی است که تظاهرات‌ در شهرهای مختلف مصر در روز چهارشنبه نیز ادامه داشت و عصر چهارشنبه یک خبرنگار مصری بر اثر شدت جراحت که طی درگیری‌های اخیر میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی زخمی شده بود، درگذشت.

این خبرنگار در جریان پوشش خبرها درگیری‌ها در هفته قبل از ناحیه سر زخمی شد.

از سوی دیگر “جبهه نجات ملی”، بزرگترین تشکل فراگیر اپوزیسیون مخالف اسلام‌گرایان اعلام کرد با رأی “نه” در همه‌پرسی قانون اساسی شرکت می‌کند.

ارتش مصر مهلت گفت‌وگو برای وحدت ملی را به سبب حضور کم گروه‌های اپوزیسیون به تاخیر انداخت.

رای‌گیری برای همه‌پرسی بر سر قانون اساسی تازه در خارج زمانی آغاز شد که “جبهه‌ نجات ملی”، مهم‌ترین ائتلاف سیاسی اپوزیسیون مصر، از شهروندان این کشور خواست که به همه‌پرسی قانون اساسی که قرار است در روز شنبه آینده (۱۵ دسامبر / ۲۵ آذر) برگزار شود، پاسخ “نه” بدهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.