اژه ای: حکم مدیرعاملی مرتضوی باطل شد/ توضیحات دادستان کل کشور درباره احتمال حضور کرباسچی در انتخابات

غلامحسین محسنی ازه ای گفت: در مورد شکایت چند نماینده مجلس در رابطه با انتصاب سعید مرتضوی بر اساس رای دیوان عدالت اداری شکایت وارد دانسته شده و حکم انتصاب باطل اعلام شد.

او در مورد بازگرداندن اموال گروه آریا به بیت المال گفت: از همان روز اول بازگردادند اموال آغاز شد. البته برخی نمایندگان بانکها در دادگاهها درخواست بازگشت اموال داده اند. هر چند هنوز چیزی به فروش نرفته است ولی اگر طلبکارها بخواهند می توانند برخی از اموال را به جای طلب بردارند و یا تبدیل به پول کنند. البته این اقدامات باید با هماهنگی دادستانی انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده احمد شریعت وبلاگ نویس حامی دولت که بازداشت شده است گفت: وی به دلیل برخی مطالب منتشر شده بازداشت شده و پرونده وی در حال رسیدگی است ولی معذوریت قانونی داریم تا اعلام کنیم.

محسنی اژه ای در پاسخ به این پرسش که پرونده معاون اول رئیس جمهور در پرونده بیمه ایران چه وقت موجب صدور کیفرخواست می شود گفت: سوال تکراری است. ولی باید بگویم که حکم پرونده بیمه ایران تا چند روز آینده صادر می شود.

محسنی اژه ای در مورد مفتوح بودن بخشی از پرونده شهردار اسبق تهران (غلامحسین کرباسچی) و آیا اینکه می تواند در انتخابات شوراها شرکت کند گفت: حضور ذهن ندارم که چه بخشی از پرونده مفتوح است. ولی افرادی که محکومتی دارند و قرار است در انتخابات شرکت کنند چند دسته هستند برخی حکم صریح دارند و نمی توانند شرکت کنند ولی برخی احکام مانع حضور آنها در انتخابات نیست و برخی هم حکمشان زمان دارد مثلا متهم تا چند سال حق حضور در انتخابات ندارد. ولی در مورد این پرونده هفته بعد خبر می دهم.
خبرنگاری در مورد بازداشت معاون اسبق معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به جرم جاسوسی گفت: بنده نشنیده ام و تکذیب می کنم. بعد خبرنگار گفت: آیا هیچ معاونی در این نهاد به این جرم دستگیر نشده است؟ محسنی اژه ای گفت: نخیر
۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.