اکتاویو: در جام جهانی سخت ترین و قوی ترین تیم ها حضور دارند

۰۹ام بهمن ،

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران و جواز حضور در رقابتهای جام جهانی تاهیتی با پایگاه اینترنتی رسمی فدراسیون گفتگو کرد

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، داوری در فوتبال ساحلی باید پیشرفته شود سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص داوری این دوره از پیکارها گفت: داوری و ناداوری در فوتبال ساحلی همانند فوتبال وجود دارد اما داوران در این رشته چندان حرفه ای نیستند و باید مانند فوتبال برای آنها دوره های مختلفی برگزار کرد تا بتوان در بازی های مهم بدون دغدغه داوری بازی کنیم.

پیشنهادم اینست که یک بخش توسعه داوری فوتبال ساحلی، مسئولان جهانی درنظر بگیرند و اتحادیه داوران ایجاد شود تا با آموزش های لازم آنها هم به روز شوند و در نهایت شاهد اختلاف سطح داوری در مسابقات مختلف نباشیم.

داوری علیه ایران و به نفع ژاپن بود

سرمربی تیم ملی در خصوص شرایط بازیکنان و استرسی که برآنها در بازی با ژاپن حاکم بود گفت: به بچه ها و کادر فنی آموزش داده بودیم که در شرایط سخت چطور بازی کنند. شرایط داوری در این بازی کاملاً بر علیه ما بود و این موضوع از دید همگان پنهان نماند. بازیکنان ژاپن ۶ گل زدند که ۴ گل آن از روی نقطه ی خطا بود وقتی در یک چنین بازی داور تعداد خطاها را بسیار می کند و تیمی از روی ضربات خطا گل می خورد، ناخودآگاه دچار استرس می گردد اما من به بازیکنانم یاد داده بودم که در شرایط سخت چطور خودشان را آرام کنند و بازی خود را انجام دهند. در این بازی داوری علیه ما و به نفع تیم ژاپن بود. اماخوشبختانه با تلاش بچه ها توانستیم قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهیم. برای جهانی شدن باید حرفه ای عمل کنیم.

اکتاویو اعتقاد دارد که برای حضور در جام جهانی باید برنامه های جامع و حرفه ای وجود داشته باشد تا بتوان در رقابتهای مهم عملکردی مثبت داشت.

وی در این باره می گوید باید برنامه ها بسیار جامع باشد و حمایت حرفه ای از بازیکنان صورت بگیرد تا بتوانیم در مسابقات حرفه ای و سخت کاملا آماده باشیم. ما هر هفته باید با برگزاری اردوهای مداوم به بازیکنان آموزش دهیم و در مسابقات حرفه ای و بین المللی شرکت کنیم تا بتوانیم با آمادگی کامل در رقابتهای جام جهانی حضور داشته باشیم. جام جهانی محل حضور سخت ترین و قوی ترین تیم های جوان است و برای هم رده شدن با این تیم ها باید تلاش کنیم. هدف ما و فدراسیون شاد کردن مردم است.

 وی در خصوص انتظار خود از فدراسیون فوتبال برای پشتیبانی این تیم در رقابتهای پیش رو گفت: فدراسیون فوتبال ارتباط بسیار خوبی با رشته ساحلی داشته و معتقدم کفاشیان و محمدنبی علاقه وافری به این رشته دارند. نسل فوتبال ساحلی کنونی در ایران بسیار با کیفیت می باشند و مطمئناً فدراسیون سرمایه گذاری خوبی برای این رشته خواهد کرد. هدف ما و فدراسیون این است که با گرفتن بهترین نتایج مردم را شاد کنیم. ما با یکدیگر کار می کنیم و عقاید یکسانی داریم.

باید با ایده هایی که برای فوتبال ساحلی داریم به سمت حرفه ای شدن پیش رویم و با فراهم کردن امکانات بسیار مناسب برای بازیکنان بتوانیم موفق تر حضور داشته باشیم. ما برای پیروزی در هر بازی به میدان می رویم.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: ما در جام جهانی کار بسیار سختی داریم و باید تلاش کنیم تا موفق شویم. برای اینکه بتوانیم عملکرد درخشانی داشته باشیم تمرینات مداوم خود را برگزار خواهیم کرد تا بازیکنان آماده باشند.

ما برای پیروزی در هر بازی به میدان می رویم اما اینکه در میدان بزرگی مانند پیکارهای جام جهانی بتوانیم در جمع ۴ تیم باشیم یا نه، اصلا نمی توان از اکنون پیش بینی کرد چرا که هنوز مراسم قرعه کشی و سید بندی تیم ها مشخص نشده و نمی دانیم با چه تیم هایی هم گروه هستیم. امیدوارم بتوانیم در بازی های جام جهانی با توجه به اینکه کار سختی پیش رو داریم، موفق باشیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.