اکثر ایرانیان معتقد به ادامه روند هسته ای شدن می باشند + نمودار

اردیبهشت ۱۴۰۳

موسسه نظر سنجی گالوپ بر اساس تازهترین نظر سنجی خود از مردم ایران اعلام کرد: صرف نظر از فشارهای سنگین اقتصادی، بیش از دو سوم مردم ایران (۶۵%) معتقدند که کشورشان باید به توسعه‌ قدرت هسته‌ای خود ادامه دهد هر چند که میزان تحریم‌ها بسیار است. بزرگ‌ترین پشتیبان ایران در رویارویی با فشار بین‌المللی بر ضد توان اتمی ایران، همین ملی‌گرایی ایرانیان برای ایستادگی هسته‌ای در برابر غرب است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،موسسه نظر سنجی گالوپ بر اساس تازهترین نظر سنجی خود از مردم ایران اعلام کرد: صرف نظر از فشارهای سنگین اقتصادی، بیش از دو سوم مردم ایران (۶۵%) معتقدند که کشورشان باید به توسعه‌ قدرت هسته‌ای خود ادامه دهد هر چند که میزان تحریم‌ها بسیار است. بزرگ‌ترین پشتیبان ایران در رویارویی با فشار بین‌المللی بر ضد توان اتمی ایران، همین ملی‌گرایی ایرانیان برای ایستادگی هسته‌ای در برابر غرب است.
این گزارش می افزاید : همراه با مذاکرات در حال انجام میان قدرت‌های بزرگ و ایران در ژنو، بیشتر ایرانیان هم‌چنان حس می‌کنند که تحریم‌ها زندگی آنان را تحت فشار قرار می‌دهد. حدود (۸۵%) مردم ایران اکنون می‌گویند که تحریم‌های بین‌المللی به معیشت آنان آسیب زده است. حدود ۵۰% از این اشخاص می‌گویند به معاملات بزرگی صدمه رسیده است. درصد بیشتری از ایرانیان می‌گویند که تحریم‌ها به معیشت همه مردم ایران آسیب زده.

ایرانیان هم‌چنان آمریکا را مسئول اصلی تحریم‌ها می‌دانند. ۴۶ درصد آمریکا را مسئول و ۱۳ درصد کشور خودشان را مسئول آن می‌دانند. ۹ درصد اسرائیل را برای این مسئله سرزنش می‌کنند و ۶ درصد نیز کشورهای اروپای غربی و سازمان ملل را مقصر می‌دانند.

با توجه به همه بررسی‌های انجام شده موسسه گالوپ به این نتیجه رسیده است که تعداد ایرانیانی که کشور خودشان را مقصر می‌دانند بسیار کمتر از کسانی است که عوامل خارجی را مقصر می‌دانند.

این گزارش در پایان آورده است : آخرین تلاش‌ها در سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران با امیدهای اوباما برای به نتیجه رسیدن در مذاکرات ژنو متوقف شده است. ایران در حالی که دومین ذخیره گازی جهان و چهارمین ذخیره نفتی جهان دارد می‌خواهد تا یک قدرت هسته‌ای هم باشد. با این حال تحریم‌های سال ۲۰۱۲ تا کنون حدود ۶۰% صادرات نفت ایران را کاهش داده است در حالی که مجلس سنا به دنبال قطع تمامی صادرات ایران در سال آینده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.