اکثر خودروهای فعال درون شهری ما از رده خارج هستند

رئیس اتحادیه بنگاههای مسافربری تهران:

اکثر خودروهای فعال درون شهری ما از رده خارج هستند

عصر خودرو : به گفته رئیس اتحادیه بنگاههای مسافربری تهران، طبق تبصره ۱۳ قانون اساسی دولت باید از بخش ناوگان درون شهری برای نوسازی حمایت کند، ولی به دلیل خصوصی بودن این بخش، حمایتی برای نوسازی از این بخش انجام نمی‌شود.

به نقل از ایسنا، اظهار داشت: ناوگان رسته درون شهری این اتحادیه نیاز به نوسازی دارد و اکثر خودروهای فعال در این بخش فرسوده و از رده خارج هستند.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه های جانبی در بخش حمل و نقل از جمله بالا بودن نرخ لاستیک، لوازم یدکی روغن موتور افزود: هزینه های جاری نیز بر ناوگان حمل ونقل تاثیر گذار است و افزایش قیمت را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه بنگاههای مسافربری تهران با اشاره به افزایش قیمت کرایه‌ها تاکید کرد: دولت باید یارانه ای را برای این بخش در نظر گیرد و تسهیلاتی را نیز جهت نوسازی ناوگان در اختیار رانندگان قرار دهد.

وی تعداد واحدهای صنفی مسافربری دارای پروانه کسب در شهر تهران را ۱۲۰ واحد برشمرد و گفت: رسته دیگر اتحادیه مسافربری، رسته برون شهری است که در حال حاضر این رسته زیرنظر وزارت بازرگانی فعالیت می کند و این درحالی است که باید تحت نظارت اتحادیه مسافربری باشد.

چهارشنبه ۱۸ مرداد   ۱۴:۵۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.