اکران “اختاپوس” قطعی شد/ خبرهایی از جشنواره فیلم مقاومت

به گزارش خبرنگار مهر، با شروع هفته گرامیداشت دفاع مقدس، برنامه های همزمانی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در ۸۲ منطقه مرزی کشور آغاز می شود.

استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، آذربایجان شرقی،  آذربایجان غربی و کردستان، کرمانشاه، ایلام و استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان، مازندران، گیلان و  گلستان استان های هستند که در این همزمانی جشنواره فیلم دفاع مقدس را میزبانی می کنند.
 

روزهای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت به نام پنج شهید کرمان

 

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از ۳ مهر تا ۷ مهر در شهر کرمان برگزار می شود و ستاد برگزاری جشنواره در اقدامی معنوی و الهام بخش روزهای جشنواره را در کرمان به نام سرداران شهید این استان نامگذاری کرده است.

 ایام برگزاری جشنواره، به ترتیب به نام سرداران شهید محمد شهسواری، عبدالمهدی مغفوری، حاج یونس زنگی آبادی، حاج مهدی زندی و سیدحمید میرافضلی از ۴ تا ۷ مهر نامگاری شده است.

 

سینماها و مکان های برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان اعلام شد

 

 سینماهای آسیا، مهتاب، شهر تماشا با دو سالن و سالن سینما تک هتل پارس شهر کرمان مکان های نمایش فیلم های جشنواره انتخاب شدند.  فیلم های جشنواره در کرمان در سینما شهر تماشا با دو سالن اصلی و کوچک واقع در میدان شورا، سینما آسیا واقع در چهار راه سمیه – خیابان شریعتی، سینما مهتاب واقع در چهار راه سمیه – خیابان شریعتی و سالن سینماتک هتل پارس واقع در بلوارجمهوری- هتل پارس اکران می شود.

 

زارع و جشنواره مقاومت

 

قاسم زارع در ارتباط با جشنواره فیلم مقاومت گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت سبب خواهد شود که در این ژانر آسیب شناسی لازم انجام شود و عرصه ای است تا فیلم های سینمایی حوزه دفاع مقدس تجزیه و تحلیل شوند.

 

به گفته وی، متاسفانه شاهد سطحی نگری در این ژانر هستیم، آسیبی که برای هر ژانر سینمایی یک آفت مهم محسوب می شود.
زارع با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عنوان کرد: برای اینکه جشنواره بتواند کارکردهای عینی  و تاثیرات خود را داشته باشد، باید راه و روش همان رزمندگان را پیش بگیرد. بدین معنا که بدون چشم داشت و ریا و با اخلاص کامل به این حوزه بپردازد، نه اینکه از این عنوان مقدس تنها در جهت منافع خاص بهره برداری شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا سینمای دفاع مقدس این فرصت را داشته باشد تا درعرصه بین المللی نیز حضور جدی داشته باشد، چون مطمئن هستم توجه جدی به این ژانر می تواند مبلغ ارزش های دفاع مقدس در سطح جهان باشد.

 

“اختاپوس” ۱۲مهر اکران می شود


فیلم سینمایی “اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی‌سفید” به نویسندگی و کارگردانی  سیدجواد هاشمی، ۱۲ مهرماه با سرگروهی سینما قدس به نمایش می‌رسد.


این اثر به‌عنوان پرهزینه‌ترین فیلم ژانر کودک و نوجوان سینمای ایران با بازی و گریم متفاوت محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، امین زندگانی، گوهرخیراندیش، نیلوفر خوش‌خلق ترلان پروانه، و…  ماه مهر به سینماها می‌آید.

 

هاشمی با سابقه ساخت ۱۰سریال و تله فیلم اولین فیلم بلند سینمایی خود را در ژانر کودک و نوجوان به تصویر در آورده است. “اختاپوس: دفتر اول آهوی پیشونی سفید” درباره مراقبت از دخترانی است که زود گول می‌خورند. اختاپوس از طریق یک کار شاد کودکانه و موزیکال، کودکان و نوجوانان را با مسایل پیش‌رو آشنا می‌کند و سعی دارد در کنار نمایش اثری شاد، آسیب‌های اجتماعی را نیز مطرح کند.


فیلمنامه این پروژه را سیدجواد هاشمی به رشته تحریر درآورده و داستان فیلم به گونه‌ای طراحی شده که در آن شخصیت‌های فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی‌سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و… نیز حضور دارند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.