اکران فیلم‌های تازه/ تزریق خونی تازه به رگ‌های چرخه اکران

فیلم‌های ˝بیتابی بیتا˝ و ˝گذشته˝ و ˝خودزنی˝و ˝زبان مادری˝ از صبح دیروز چهارشنبه ۲۲ خرداد روانه اکران شدند و قرار است که در این فصل تازه اکران مخاطبان بسیاری را روانه سالن‌های سینما کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری هنر ایران، از صبح دیروز چهارشنبه ۲۲ خرداد سه فیلم تازه به چرخه اکران اضافه شدند تا خونی تازه به رگ های سینمای ایران تزریق کنند. فیلم هایی که روانه اکران دوم نوروز ۹۲ شدمد فیلم هایی می باشند که از جشنواره های فلیم فجر قبلی به جا مانده اند . قرار بود تازه ترین فیلم اصغر فرهادی از روز قبل روانه اکران شود اما این امر به سبب ارائه نشدن مدرکی دال بر مالکیت فیلم در حال حاضر منتفی است. سه فیلم “خودزنی” به کارگردانی احمد کاوری، “زبان مادری” به کارگردانی قربان محمد پور و “بی تابی بیتا” به کارگردانی سه فیلم تازه حوزه اکران می باشند که به معرفی این سه فیلم خواهیم پرداخت :

بی تابی بیتا، فیلم تازه کارگردان مطبوعاتی

“بی تابی بیتا” تازه ترین فیلم مهرداد فرید در مقام کارگردان است که چندی پیش در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و تا به امروز نوبت اکران به این فیلم نرسید. فرید پیش از این کارگردانی فیلم های “آرامش در میان مردگان” و ” ازما بهترون” را در کارنامه خود دارد.

فرید در “بی تابی بیتا” سوژه ای اجتماعی را دستمایه قرار داده است و این فیلم از روز قبل در گروه سینمایی قدس اکران شده است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است : بیتا دختری است جوان که به تازگی در یک مطب دندانپزشکی به عنوان منشی، مشغول به کار شده است. همه چیز وفق مراد اوست تا این که بعضی ازبیماران به او تهمتهای ناروایی می زنند. امیر که به عنوان دستیار دندانپزشک دل به بیتا بسته نمی تواند این تهمتها را تحمل کند تا این که . . .

حامد بهداد، الهه حصاری، فریبا کوثری، مجید مشیری، ذبیح افشار، نگار حسن زاده، شیوا خنیاگر، مانا عمویی، بهزاد جعفری در این فیلم به ایفای نقش پرداختند…

خودزنی ، فیلمی در ژانر سیاسی

احمد کاوری به همراه مهدی فیوضی مشترکا کارگردانی فیلم “نفوذی” را برعهده داشت و در دومین فیلمش ، فیلمنامه ای با مضمونی سیاسی را انتخاب کرد.

این فیلم در سی امین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و تا به امروز فرصت اکران پیدا نکرده است. مضمون تلخ، انتقادی و گزنده آن سبب شده تا مسوولان جشنواره فیلم را از بخش مسابقه خارج و آن را در بخش آینه سینمای ایران قرار دهند.
“خود زنی” بر اساس فیلم نامه “احمد کاوری” و به کارگردانی کاوری مقابل دوربین رفته و اردشیر ایران نژاد تهیه کنندگی آن را به عهده داشته است.

در این فیلم امین حیایی، لعیا زنگنه، آتیلا پسیانی، محمدرضا شریفی نیا، نادر سلیمانی، نیما شاهرخ شاهی، سینا رازانی، امیر غفارمنش، تینا آخوند تبار، امیر یل ارجمند، حسام حمیدی و امیر دلاوری به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : قصه مردی به نام کیانوش را است که پس از آزادی از زندان به دنبال یافتن همسر سابق و فرزندش می‌رود. او در این مسیر با مشکلات و خطرهایی مواجه می‌شود و برای اعاده حیثیت و باز‌پس‌گیری خانواده از دست رفته‌اش تلاش می‌کند.

“زبان مادری” فیلم تازه حوزه اکران

قربان محمد پور با فیلم “زبان مادری” در جشنواره سی ام فجر حضور داشت. این فیلم دربخش مسابقه فیلم های اول و دوم فجر سی ام اکران شد و توانست نظر مخاطبنش را به خود جلب کند ، ین اثر سینمایی روایت خانواده ای است که با یکدیگر اختلاف دارند و تغییر ناگهانی زبان اعضای این خانواده سبب می گردد که اتفاقات عجیبی برای آنان رخ دهد.

“زبان مادری” برداشت آزاد از یکی از داستان های مثنوی معنوی است و داستان خانواده ای است که شبی می خوابند و صبح که از خواب برمی خیزند زبان آنها تغییر کرده است پدر عربی صحبت می کند مادر اسپانیایی و پسر نیز هندی، دختر خانواده که شب قبل در منزل عمویش بوده صبح هنگام بازگشت به منزل با تغییر زبان خانواده اش مواجه می گردد.

در این فیلم شهره قمر، پیر داغر (لبنان)، ماریا گارسیا (اسپانیا)، بهروز چاهل (هند)، امیرمحمد زند، ناصر فروغ، خشایار راد و هستی مهدوی فر به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.