اکران فیلم ˈاشک‌های غزهˈ محصول مشترک نروژ و فلسطین درجشنواره مقاومت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره فیلم مقاومت، فیلم ˈاشک های غزهˈ به کارگردانی و نویسندگی ˈویبک لاکبرگˈ درجشنواره فیلم مقاومت به اکران در می آید.

در این فیلم توانایی زنان و کودکان برای رویارویی با زندگی روزمره شان بعد از تجربه جنگ به تصویر کشیده شده است.

ˈویبک لاکبرگˈ٬ متولد ۲۲ ژانویه ۱۹۴۵ در نروژ٬ فیلمساز و بازیگر است. او در بین سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۹۱ در ۱۲ فیلم به ایفای نقش پرداخت. فیلم او در قسمت آثار تقدیر شده سازمان ملل درجشنواره کن سال ۱۹۸۷ نمایش داده شد.

** داوران بخش ˈعماد مغنیهˈ جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند

مهدی عظیمی، مسعود ده نمکی، حمید بهمنی، محسن علی اکبری، علی اصغر جعفری، جهانگیر الماسی و بهمن حبشی به عنوان داوران این بخش معرفی شدند.

دوازده عنوان فیلم از ایران و کشورهای لبنان، کانادا، فلسطین و هلند برای نمایش و مسابقه در بخش عماد مغنیه انتخاب شد.

** نمایش مستندی درباره جنگ اسرائیل در غزه

فیلم ˈزخمیˈ به کارگردانی و نویسندگی ˈتقریب سعدهˈ محصول مشترک کشور کانادا و فلسطین در بخش آثار ˈعماد مغنیهˈ جشنواره فیلم مقاومت به نمایش در می آید.

این مستند به زمان جنگ اسرائیل در غزه در سال ۲۰۰۹ مربوط می شود که به صورت اختصاصی عملیات ˈفرقانˈ را در قالب نگاتیوهای سینمایی به تصویر کشده است.

این فیلم آوارگی و ویرانی کودکان و مدرسه هایشان که مورد حمله قرار گرفته بود را نشان می دهد.

ˈتقریب سعدهˈ با تاسیس شرکت خود به نام ˈراما پروداکشنˈ در کویت کار می کند. او مطالعات خود در اردن را زمانی که در زادگاه خود رام الله زندگی می کرد ادامه داد اکنون به عنوان یک ژورنالیست کار می کند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از سوم تا هفتم مهرماه سال جاری در شهر کرمان و همزمان در ۶۴ شهر مرزی در ۱۶ استان کشور و کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.