اکران موفق یا سینماهای خالی از جمعیت …؟!؟

علیخانی،ساداتیان،شورجه پاسخ دادند:

مساله اصلی که در سینمای ایران نادیده گرفته می گردد کنار گذاشتن جایگاه مخاطب در سینمای ایران است. تولیدات سینمای ایران فقط ساخته می شوند و اکران موفقی ندارند. باید ببینیم که فیلم های اکران شده در سی ویکمین جشنواره فیلم می توانند در اکران سال ۹۲ موفق باشند و گیشه را تضمین کنند.

 به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، جشنواره فیلم فجر حاصل تولیدات یکساله سینمای ایران و ویترین سینما است. هرسال فیلم هایی که در این جشنواره رو نمایی می شوند اکران سال آینده سینمای ایران را رقم خواهند زد. این فیلم ها می توانند مخاطبان را به سالن های سینما بکشانند و گیشه را تضمین کنند. بحث اصلی و مساله و مشکل همین جا است که آیا فیلم های اکران شده در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر می توانند گیشه سال آینده سینمای ایران را تامین کنند و مخاطبان را با سینما آشتی دهند یا نه …؟!؟!

شورجه: نباید ملاک اکران، حضور فیلم ها در جشنواره باشد

جمال شورجه در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین دربارهٔ وضعیت اکران سال ۹۲ گفت: من از فیلم هایی که قرار است در سال آینده به اکران برسند در مجموع ۲۶ فیلم را به تماشا نشستم که از این تعداد فیلم هایی که دیدم حدود پنج یا شش فیلم به سلیقه من نزدیک بود وبه اعتقاد من می توانند دخل و خرج را پاسخ دهند، بنابر این در در سال نود ودو در حوزه اکران با مشکل مخاطب روبرو می شویم و فیلم ها نمی توانند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشند. بخش قابل توجهی از فیلم ها برای بخش مسابقه انتخاب می شوند و بخش دیگر در بخش خارج از مسابقه می مانند. فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه انتخاب می شوند بیشتر مربوط به سینمای بدنه می باشند و ویژگی های خاص خود را دارند. در بخش مسابقه بودن فیلم ها سبب محکمی برای برآورده کردن نیاز مخاطبان نیست ممکن است فیلمی در بخش خارج از مسابقه حضور داشته باشد و فیلم خوب و قابل تاملی باشد و اکران موفقی داشته باشد و با مردم بیشتر ارتباط برقرار کند.

ساداتیان: اعتماد مخاطبین به سینمای ایران از بین رفته است

سید جمال ساداتیان تهیه کننده فیلم “برف روی کاجها” دربارهٔ وضعیت اکران فیلم ها در سال ۹۲ گفت: شرایط حاکم بر سینمای ایران شرایط خوبی نیست و وضعیت اکران فیلم ها امسال درست نبود. برای این که اکران بهتری در سال آینده داشته باشیم باید فضای حاکم آرامتر شود و اعتماد سازی انجام شود. مخاطب با سینما قهرکرده است و باید دوباره اعتماد کند و همراه سینما شود و این اتفاقات باید با تولیدات خوب حاصل شود. فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر به اکران درمی آیند تولیدات سینمای ایران در سال می باشند و وضعیت اکران سال آینده را رقم می زنند.


علیخانی : دستارود فیلم فجر،هدر دادن بیت المال

عبد الله علیخانی تهیه کننده و سرمایه گذار سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین دربارهٔ وضعیت اکران سال ۹۲ گفت: باتوجه با فیلم هایی که در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر روی پرده رفت در سال ۹۲ بدترین سال اکران را پیش رو خواهیم داشت. فیلم هایی که در جشنواره فیلم فجر اکران شد همگی فیلم هایی بودند که فقط می خواستند کارنامه مسئولان فرهنگی کشور را پربار جلوه دهند و پول بیت المال را هدر بدهند. اصلا مخاطب را در نظر نگرفتند و هیچ ارزش و احترامی برای مخاطب قائل نشدند. ساختن این فیلم ها به منزله این است که کتابی را بخرید و بگذارید لب طاقچه و از آن هیچ استفاده ای نکنید. باید به سلیقه مردم احترام بگذارند و مخاطب را در نظر بگیرند. متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورده است که مسئولین فقط به دنبال این می باشند که دورهم جشنواره برگزار کنند و خودشان به خودشان جایزه بدهند و خود گویند و خود خندند و خود مرد هنرمند می باشند.

 سام بهشتی//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.