اکسپریا Z و اکسپریا ZL سونی رسما معرفی شدند

ممتازنیوز:

همانطور که انتظار می رفت، شرکت سونی در رویداد مطبوعاتی خود از دو اسمارت فون Xperia Z و Xperia ZL رونمایی کرد که با هم نگاهی می اندازیم به مشخصات و ویژگی های این دو تازه وارد به خانواده اکسپریای سونی.

Sony Xperia Z

اسمارت فون Sony Xperia Z دارای پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 Pro، جی پی یو ادرنو ۳۲۰ و ۲ گیگابایت رم می باشد. صقحه نمایش آن ۵ اینچی LED-backlit 1080p به همراه Mobile Bravia 2 Engine و دوربین پشت آن ۱۳ مگاپیکسلی Exmor RS با قابلیت ضبط ویدئو ۱۰۸۰p به همراه گزینه HDR است.

Xperia Z دارای تاییدیه IP57 به دلیل ضد آب و ضد گرد و غبار بودن است. در آن از باتری ۲,۳۳۰ mAh استفاده شده ، ضمن اینکه گزینه های ارتباطی آن LTE, HSPA+, Wi-Fi, Bluetooth, GPS, NFC و FM radio می باشند. اسلات مایکرواس دی نیز وجود دارد.

سیستم عامل آن اندروید ۴.۱ Jelly Bean و از آخرین لانچر اختصاصی سونی نیز بهره می برد. قرار است این اسمارت فون در ماه مارس عرضه شود ولی هنوز در مورد قیمت آن صحبتی نشده است.

Sony Xperia ZL

Xperia ZL اسمارت فونی است که بسیار شبیه به Xperia Z می باشد. درمقایسه این اسمارت فون تاییدیه IP57 را نداشته و دارای طراحی تقریبا متفاوتی است. دوربین جلو اسمارت فون Xperia ZL در قسمت پایین سمت راست قرار دارد و مقداری سبک تر از Xperia Z می باشد.

اما از دیگر مشخصات آن می توان به صفحه نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰p، چیپ ست Snapdragon S4 Pro، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، گزینه های رایج ارتباطی و یک اسلات مایکرو اس دی اشاره نمود. سیستم عامل آن هم اندروید ۴.۱ جیلی بین است و قرار است در ماه مارس وارد بازار گردد. قیمت آن هنوز مشخص نیست. ممکن است این دو اسمارت فون سونی در بازارهای متفاوتی عرضه گردند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

gsmarena


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.