اگر اخراج نمی شدم استقلال ۶ تایی می شد

۳۰م دیماه ،

رضا شاهرودی در گفت و گو با ایرنا، در باره شهرآورد هفتاد و ششم پایتخت افزود: این شهرآورد بازی بسیار حساسی برای هر دو تیم است و نباید رسانه ها بعضی مسایل چون تجربه استقلال و جایگاه پرسپولیس را مطرح کنند ، زیرا این بازی به این مسایل هیچ ربطی ندارد و امیدوارم در نهایت پرسپولیس برنده بازی باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا حضور در شهرآوردها در این مسابقه سبب کاهش اضطراب بازیکنان می شود، ادامه داد: این مسایل به هیچ عنوان مهم نسیت، زیرا جو ورزشگاه در این دیدار به شکلی است که اگر شما ۱۰ بار هم در شهرآورد حضور داشته باشید، باز استرس خواهید داشت.

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: پرسپولیس در بعضی خطوط بسیار قوی تر از استقلال است و ما می توانیم با این برد جای خود را در جدول بسیار بهبود بخشیم.

وی در خصوص رابطه صمیمی بازیکنان در قبل با هواداران، تصریح کرد: به خاطر تعصبی که دربازیکنان وجود داشت و اینکه تا پای جان برای تیم خود تلاش می کردیم هواداران نیز ما را بی اندازه دوست داشتند و این علاقه کاملا دوطرفه بود.

وی در مورد پول های کلانی که بازیکنان فوتبال دریافت می کنند، اظهار داشت: این پول ها حق بازیکنان است و آنها باید پول بگیرند، زیرا عمر کاری شان کوتاه است. نسل فوتبالی ما کاملا سوخته بود زیرا در آن زمان به هیچ عنوان بحث مالی وجود نداشت.

شاهرودی در باره خاطرات خود از شهرآوردها گفت: اکثر دوستان من استقلالی می باشند ومی گویند هیچ گاه در شهرآوردها دوست نداشتند من برای پرسپولیس بازی کنم. می گویند زمانی که من را در تونل ورزشگاه می دیدند می گفتند امروز فاتحه استقلال خوانده است.

وی ادامه داد: برای اینکه در پرسپولیس به چنین جایگاهی برسم خیلی تلاش کردم و زمانی که به این تیم آمدم در سمت چپ خط دفاعی مجتبی محرمی و جواد منافی که از بزرگترین بازیکنان این پست بودند بازی می کردند.

وی افزود: آنقدر در پرسپولیس تمرین کردم تا با اولین اعتمادی که به من شد توانستم پاسخ محبت کادرفنی را بدهم و از آن به بعد کادرفنی پست بازی محرمی و منافی را تغییر دادند.

شاهرودی در خصوص اینکه آیا در دوران بازیکنی خود حاشیه داشته است، گفت: بازیکن باحاشیه ای بودم و مگر می شود در تیم ملی و پرسپولیس حضور داشته باشید و حاشیه نداشته باشید. یک بازیکن وقتی معروف می شود حاشیه نیز با خود به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اشخاص مشهور حواشی زیادی دارند که باید آن را کنترل کنند و امیدوارم بازیکنان جوان ما وارد حواشی نشوند.

شاهرودی در خصوص اینکه هواداران به وی لقب رضا مالدینی داده بودند، گفت: از هواداران ممنونم که لقب رضا مالدینی را به من دادند و همیشه به این لقب افتخار کرده ام.

وی در خصوص اینکه چرا هواداران به او مالدینی گفتند، اظهار داشت: شباهت زیادی بین من و مالدینی وجود داشت و به همین دلیل من را مالدینی می نامیدند.

رضا شاهروی یا همان رضا مالدینی محبوب هواداران پرسپولیس درادامه گفت:البته مالدینی را هم در ایتالیا مالدینی شاهرودی می نامیدند و او هم از این مساله بسیار خوشحال بود.

شاهرودی در خصوص صحبت های علی پروین پیش از شهرآوردها، گفت: همیشه علی پروین می گفت که در این بازی کسب نتیجه مساوی خوب است اما هیچ وقت نمی خواستیم بازنده این بازی باشیم.علی آقا از برد در این بازی ها لذت زیادی می برد اما مثل همین حالا از باخت متنفر بود و برایش هم فرقی نمی کرد مقابل چه تیمی شکست بخوریم.

وی در مورد برخورد های علی پروین، اظهار داشت: او هیچ گاه با بازیکنان برخورد بدی نداشت و تا حالا به هیچ بازیکنی فحاشی نکرده است.

شاهرودی تصریح کرد: پیروزی در شهرآوردها بهترین خاطرات من از این مسابقات است و حاضر نیستم آن را با هیچ چیز عوض کنم.

وی در مورد بدترین خاطره خود گفت: در سال ۱۳۷۳ از زمین مسابقه اخراج شدم اگر این اتفاق نمی افتاد بار دیگر استقلال ۶ تایی می شد و این بدترین خاطره من است.

شاهرودی گفت: در آن زمان اگر تمام پول های دنیا را هم به من می دادند حاضر نبودم پیراهن استقلال را به تن کنم و هیچ گاه نیز از این کار خود پشیمان نیستم.

وی تصریح کرد: اگر الان به قبل برگردم با آگاهی و برنامه بهتر برای فوتبال خود سعی می کنم به تمام آرزو هایم برسم.

شاهرودی اظهار کرد: دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده است به خصوص زمانی که از تونل وزرشگاه وارد زمین می شدم آنقدر در این لحظه هواداران من را تشویق می کردند که نمی دانستم باید چه کار کنم.

وی تاکید کرد: هواداران سرمایه فوتبال ما می باشند و ما مردم را از خود می دانستیم و اگر آنها نبودند من هیچ گاه رضا مالدینی نمی شدیم.

شاهرودی در خصوص پیش بینی خود از شهرآورد فردا گفت: پرسپولیس ۲ بر یک می برد و گل های ما را هادی نوروزی و کریم انصاری فرد به ثمر می رسانند.

وی ادامه داد: به طور حتم نبود علی کریمی در این دیدار به ضرر پرسپولیس است و امیدوارم مهدی مهدوی کیا با آمادگی کامل به این بازی برسد.

شاهرودی با پیشنهاد به بازیکنان پرسپولیس، گفت: پیشنهاد من به بازیکنان پرسپولیس این است که فیلم گلادیاتور را حتما ببینند تا در آن فیلم متوجه شوند که چگونه باید برای هواداران خود در این بازی مبارزه کنند.

وی افزود: در طول شهرآوردهایی که بازی کردم هیچ کس به من نگفته بود که در این بازی کم کار کنیم و یا گل نزنیم.

شاهرودی از هواداران پرسپولیس خواست تا با حضور در ورزشگاه آزادی تا دقیقه ۹۰ تیم محبوب خود را تشویق کنند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.