اگر از خودروسازها شکایت دارید ،سازمان حمایت رسیدگی می کند

۱۲م اسفند ،

 یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: آخر این چه وضعی است که ما به عنوان مصرف کننده اگر شکایتی از یکی از نمایندگی های خودروسازها داریم باید کجا برویم باید به کجا شکایت کنیم اصلا جایی هست که به حرف ما گوش کند؟ خبرآنلاین توام که اصلا پیگیری نمی کنی فقط می نویسد مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید.
این در حالی است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مسوول رسیدگی به این مشکلات است.
درهمین راستا معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مدت زمان رسیدگی به شکایات مردم در بازار خودرو را حداقل یک هفته طول دانست و اظهار داشت: در حال هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم که انبارهای کشف شده خودروها را مورد پیگیری قرار دهیم؛ این در شرایطی است که تعدادی از فرصت‌طلبان و سودجویان، بعضی از خودروهای خارجی و داخلی را خریداری کرده و به این امید که افزایش قیمت داشته باشند، آنها را احتکار کرده بودند.
فراهانی خاطرنشان کرد: در طرح تشدید بازرسی، یکی از ماموریتهای بازرسان شناسایی محل دپوی خودروها است که در این راستا اشخاصی شناسایی شده‌اند که خودروهای داخلی و خارجی را احتکار کرده‌اند که هم اکنون پرونده آنها در حال بررسی است که این خودروها را چگونه و به چه قیمتی خریده‌اند.
وی گفت: بعضی گزارشات حکایت از این دارد که تعدادی از نمایشگاه داران خودرو، تعدادی خودرو را در پارکینگ نمایشگاه خود احتکار کرده و از عرضه امتناع داشته‌اند و به نوعی قصد گرانفروشی داشتند، که با آنها برخورد شده است.
فراهانی همچنین در مورد پیش فروش خودروها نیز خاطرنشان کرد: ملاک کار بازرسی در این گونه قراردادها، تعهدات فروشنده به خریدار است که آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم، کما اینکه پیگیری پرونده‌ها، منجر به بازگرداندن مبالغی به مشتریان شد.
وی تاکید کرد: هر تعهدی که هر واحد تولیدی داده است، نسبت به اجرای آن باید پایبند باشد.
مجتبی فراهانی با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در بازار به منظور جلوگیری از تخلفات نمایندگی‌ها و خودروسازان در بازار گفت: محور اصلی این طرح آن است که خودروسازان و نمایندگان آنها به تعهدات ارایه داده شده در قبال مشتری، پایبند باشند.
 

۴۵/۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.