اگر اصلاح طلبان آمدند اصولگرایان باید بر یک نفر دارای رای اجماع کنند

ایران > انتخابات
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اصلاح طلبان شانسی برای پیروزی ندارد، گفت: اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاح طلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد.

آیت الله مصباح در دیدار با محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و بعضی از اعضای شورای مرکزی این حزب با بیان این‌که گذر زمان در رفتار، کردار و موضع گیری‌های اشخاص اثر می‌گذارد، ‌ابراز کرد:‌ برای یک گروه نیز چنین اتفاقی می‌افتد؛ گروهی با نیت خالص تشکیل می‌شود اما شرایط زمان و یا شناخت فرد تغییراتی را در آن ایجاد می‌کند. مهمترین اظهارات آیت الله مصباح به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • تجربه‌های فراوانی در این مورد همچون حزب جمهوری وجود دارد که بعد از گذشت چندی به دستور امام این حزب منحل شد چون شرایط تازه در داخل و خارج حزب به وجود آمد و شرایط اجتماعی تغییر کرد.
  • اگر در زمانی با یک روش و یا اشخاصی هم فکر بودیم سبب نمی‌شود تا آخر نیز با‌ آنها باشیم. تغییر همیشه حاصل می‌شود و باید این روحیه را داشته باشیم که رفتاری که در آن زمان درست بوده امروز یا قابل اجرا نیست یا باید تغییر کرد.
  • انسان همیشه باید حالت انتقاد پذیری داشته باشد. در روایت آمده علامت مؤمن این است که هر صبح و شام خود را متهم می‌کند؛ همیشه هر مشکلی که پیش می‌آید باید اول خود را متهم کنیم.
  • کسانی که به این انقلاب و صحت مشی امام خمینی(ره) ایمان دارند باید سعی کنند مطالب مورد اختلاف را دوستانه با هم مطرح کنند تا حل شود نه این‌که اول تصمیم بگیرند و بعد بگویند باید با هم متحد شویم؛ این حرف معقولی نیست.
  • متأسفانه اشخاصی که از همه جا شکست می‌خورند و هیچ جایی آنها را راه نمی‌دهند حتی در نماز جمعه، دم از وحدت می‌زنند و می‌گویند وحدت آن چیزی است که ما می‌گوییم.
  • سعی کنیم نظرات را به هم نزدیک کنیم نه این‌که هر کسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعا و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمی‌شود.
  • اگر همه اصولگرایان کابینه تشکیل می‌دادند و همه می‌دانستند که این کابینه اصولگرایان است وحدت اصولگرایان در مقابل رقبا حفظ می‌شد، این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند هر چند شدنی نیست.
  • شانس برنده شدن با اصلاح طلبان نیست آنها در موقعیتی می باشند که چه کسی را انتخاب کنند که رد صلاحیت نشود، سران آنها که قطعا رد صلاحیت می‌شوند از این رو به دنبال فردی می باشند که سابقه نسبتا خوبی داشته و رأی بیاورد اما بعید است که مردم به آنها اقبال داشته باشند.
  • اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاح طلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد.
  • اما امروز رقابت در میان اصولگرایان است چون اصلاح طلبان بعد از فتنه ۸۸ دیگر در میان مردم جایی ندارند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.