اگر به اندازه قدیم از دوچرخه استفاده کنیم مشکل ترافیک کم می‌شود

۰۷م آذر ،

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر به‌کارگیری تمام راهکارهای موجود به منظور بهبود ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: یکی از این راه حل‌ها توسعه دوچرخه‌سواری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در بسیاری از شهرهای جهان، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تأمین تسهیلاتی از قبیل اختصاص مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در معابر شهری به اجرا در آمده که انجام و توسعه چنین اقداماتی در تهران به منظور کاهش ترافیک و بهبود محیط زیست یک ضرورت است.

وی کاهش ترافیک، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را از جمله مزایای ترویج دوچرخه‌سواری در تهران بر شمرد و اظهار کرد: گسترش دوچرخه‌سواری نه تنها سبب بهبود شاخص‌های عملکرد شبکه حمل و نقل و ارتقای مشخصه‌های زیست محیطی تهران می‌شود، بلکه به بهبود سلامتی، شادابی و نشاط فردی و اجتماعی جامعه نیز کمک می‌کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری و ضرورت تقویت این رشته ورزشی در تهران، تصریح کرد: این گونه مسابقات می‌توانند زمینه‌ساز احیای سنت دوچرخه‌سواری باشد چرا که اگر مردم به اندازه قدیم از این وسیله نقلیه استفاده کنند و فرهنگ استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ عمومی تبدیل ‌شود، مشکل ترافیک تهران نیز کاهش می‌یابد.

این گزارش حاکی است در مسابقات دوچرخه‌سواری باشگاه‌های کشور در بخش کوهستان که به میزبانی مازندران برگزار شد، تیم دوچرخه‌سواری سازمان ترافیک در رشته‌های دانهیل و کراس کانتری در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به موفقیت‌ رسید.

بر اساس این گزارش در این مسابقات که با حضور ۱۰ تیم ۴ نفره از جمله ۳۹ رکاب‌زن در رشته دانهیل و ۳۵ رکاب‌زن در رشته کراس کانتری در رده سنی بزرگ‌سالان و نیز ۲۳ رکاب‌زن در رده سنی جوانان برگزار شد، مهدی عباس‌زاده و پرویز مردانی از تیم سازمان ترافیک به ترتیب عناوین اول و سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته دانهیل نیز اعضای تیم دوچرخه‌سواری سازمان ترافیک شامل امین تاکندی، حسین زنجان، امین تاکندی و حسن رفیعی به ترتیب به هر چهار عنوان اول تا چهارم این رشته دست پیدا کردند و در پایان مسابقات مذکور این تیم موفق به کسب مقام اول در هر دو رشته شد.

گفتنی است ادامه مسابقات فوق در بخش کورس از ششم آذر به میزبانی جزیره کیش آغاز شده است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.