اگر در کشور پیشرفت نبود، دشمن عصبانی نمی‌شد/ هدف اصلی دشمن رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام است

۱۶م اسفند ،

آیت‌الله موحدی کرمانی سراسیمگی و شدت عمل دشمن در برابر ایران را نشانه پیشرفت نظام اسلامی دانست و گفت: اگر پیشرفت در کشور نبود، دشمن عصبانی نمی‌شد و زمانی که مشرکین در مکه در مقابل پیامبر (ص) بودند، شدت عملشان به مقدار موفقیت پیامبر (ص) بود و موفقیت‌ها هرچه بیشتر می‌شد، شدت عمل مشرکین هم افزایش می‌یافت و در ابتدا از تهمت آغاز و بالاخره حصر اقتصادی، اذیت و شکنجه‌ها بیشتر شد و زمانی که توفیقات بیشتر برای مسلمانان به‌وجود آمد، به جنگ با پیامبر (ص) منجر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسیممتازنیوز، نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان با تقوی می‌تواند خود را از خطر شیطان حفظ کند، گفت: با تقوی کوچکترین خطری متوجه انسان نمی‌شود لذا سرمایه تقوی انسان را از خطر شیطان حفظ و علاوه بر  مصونیت از گناه انسان را بیمه می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: مناسبت‌های بسیاری در طول هفته وجود داشت که به بعضی از آنها مفصل و برخی کوتاه اشاره می کنم.

وی گفت: یکی از مناسبت‌های هفته قبل، دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری در روز قبل بود که طی آن مقام معظم رهبری سخنان مهمی را ایراد کردند که به همگان توصیه می‌کنم کلیه بیانات رهبری را به دست بیاورند و مورد توجه و عمل قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند نگاه بلندمدت در مسیر حرکت به سوی آرمان‌ها و اهداف اسلامی، ضرورت دارد چرا که با نگاه بلندمدت می‌توانیم به‌ آرمان‌هایمان برسیم و نباید مقطعی به مسائل نگاه کنیم چرا که جهان‌بینی می‌گوید اگر حکمت الهی را می‌بینی، باید همه را با هم نگاه کنی.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های مقدس باید با نگاه بلندمدت نگریست، تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی کرد و مدیران باید در مسائل ریز شوند و کل برنامه را در نظر بگیرند و ایمان به اسلام، عزم راسخ و حفظ و تقویت روحیه امید از استمرار حرکت رو به جلو است و باید از موانع مقطعی عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه باید با پشتوانه عزم راسخ و تقویت روحیه و امیدواری مشکلات را پشت سر گذاشت، افزود: نباید به این شکل باشد که اگر فشاری وارد شد، روح یاس در فرد و جامعه به‌وجود آید و اگر می‌خواهیم به جلو برویم و موفقیت بدست آوریم، باید از سختی‌های مقطعی عبور کنیم.

 عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر در دوران مبارزه نگاه بلندمدت نبود، شکست می‌خوردیم و نگاه بلندمدت امام خمینی (ره) بسیار کارساز بود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه قرآن دربارهٔ اینکه مردان خدا با سختی‌ها در راه هدف مواجه می‌شوند، تاکید کرد: مردان خدا در برابر هدفشان می‌گویند که انتظار سختی‌ها را داشته‌اند و سختی‌ها نه تنها آنها را سست نکرده بلکه ایمانشان را قوی‌تر کرده که در همین رابطه مقام معظم رهبری فرمودند اگر در دوران مبارزه دید بلندمدت نبود، مبارزه به شکست منجر می شد، اما امام (ره) با امید رو به آینده ایستاد و سرانجام پس از سختی‌ها به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: مقام عظمی ولایت شرایط امروز را سخت‌تر توصیف کردند و فرمودند باید از دید مقطعی دوری و به حفظ روحیه برای جوانان و در کوره امید باید دمیده شود.

موحدی کرمانی افزود: نشانه امید استمرار موفقیت روزافزون ملت ایران، عظمت کنونی ایران در دنیای اسلام، عظمت کنونی و مرکزیت فکری ایران در جهان اسلام و تسلط گفتمان دینی است و پیشرفت‌های علمی و فناوری، نفوذ سیاسی نظام اسلامی را باید دستاورد شگرفی برای نشانه امید شناخت، چون در غرب و زمان انقلاب نائل آمدن به این توفیقات غیرقابل تصور بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی سراسیمگی و شدت عمل دشمن در برابر ایران را نشانه پیشرفت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر پیشرفت در کشور نبود، دشمن عصبانی نمی‌شد و زمانی که مشرکین در مکه در مقابل پیامبر (ص) بودند، شدت عملشان به مقدار موفقیت پیامبر (ص) بود و موفقیت‌ها هرچه بیشتر می‌شد، شدت عمل مشرکین هم افزایش می‌یافت و در ابتدا از تهمت آغاز و بالاخره حصر اقتصادی، اذیت و شکنجه‌ها بیشتر شد و زمانی که توفیقات بیشتر برای مسلمانان به‌وجود آمد، به جنگ با پیامبر (ص) منجر شد که این امر سند قوی برای سخنان مقام معظم رهبری است.

عضو مجلس خبرگان دربارهٔ فرمایشات مقام معظم رهبری دربارهٔ تحریم تصریح کرد: بهانه تحریم موضوع هسته‌ای است، اما هدف اصلی آنان رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام است و غرب امیدوار است که مردم در برابر نظام بایستند اما حضور بی‌سابقه مردم در ۲۲ بهمن نشان داد که ملت به نظام پایبند بوده و مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری سخنان جامع و بلیغ برای انتخابات و بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان ایراد کردند و از مشکلات اقتصادی مردم سخن به میان آوردند.

موحدی کرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری بعضی از مشکلات را ناشی از تحریم و برخی دیگر را در مدیریت‌ها و اجرای سیاست‌ها دانست و فرمود که این مشکلات قابل حل است و گفتند که به مسئولین برای حل مشکلات توصیه موکد کرده اند و فرمودند که نتیجه تحریم بازگشت به خود و جوشش داخل است، همانطور که دربارهٔ اورانیوم ۲۰ درصد اتفاق افتاد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه‌ تاکید کرد: کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند خود گرفتار مشکلات سنگین و غیر‌قابل حل می باشند و غرب علاوه بر مشکلات خود دچار معضلات ناشی از تحریم ایران شده و راه‌حلی ندارد، اما ایران در برابر مشکلات راه حل دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در آستانه سال جدید انتظار می‌رود تا ملت فهیم و انقلابی ایران از اسراف خودداری و مستضعفین را شریک زندگی خود بدانند، تصریح کرد: ایام عید با شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مصادف شده و سعی شود که محافل رنگ و بوی حضرت را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دربارهٔ چهارشنبه سوری اظهار داشت: ایران آنقدر مفاخر دارد که به آن افتخار کند و لازم نیست برای مراسم چهارشنبه سوری افتخار کنیم، چون محصولی بجز مجروحیت، کوری و نابود شدن ندارد‌ لذا والدین باید فرزندان خود را نصیحت کنند و نیروی انتظامی به فکر چاره برای این روز باشد.

وی گفت: کمیته امداد خدمات چشمگیری داشته و روز درختکاری و حفاظت از محیط زیست، درختان و جنگل‌ها بسیار مهم است چرا که ضربه زدن به آن خیانت به ملت است.

وی ادامه داد: روزهای آینده سالگرد تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی و انفجار در نماز جمعه، بمباران شلمچه توسط صدام و شهادت باکری و همچنین پیام رهبری به کنگره زنان شهید را در پیش داریم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در پایان ضمن ابراز تاسف با عزیزانی که در پاکستان شهید شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۲۰۵ نفر در انفجارهای پاکستان کشته و زخمی شدند که از اینجا با خانواده‌های آنان ابراز همدردی می کنیم همچنین مناسبت دیگر تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.