اگر مستند گران‌فروشی دامداران را دارید، شکایت نمایید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

13585.jpg

در حالی‌که صنایع لبنی از حباب ۲۰۰ تومانی شیر خام خبر داده و گلایه دارند که دامداران iبه تعهد خود در مصوبه‌ دولت عمل نمی‌کنند، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام نمود: هنوز میانگین خرید شیر خام از دامدار iبه ۹۰۰ تومان هم نرسیده ضمن این‌که اگر کسی مستند گران‌فروشی دامدار را دارد iبه سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کند.

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ گفته مشاور انجمن صنایع لبنی مبنی بر گران‌فروشی دامداران و نبود ضمانت اجرایی برای کنترل قیمت‌ها اظهار نمود: براساس مستندات اتحادیه دامداران تاکنون قرار‌دادی برای خرید شیر خام ممتاز iبه قیمت بیش از ۹۳۰ تومان بین دامداران و صنایع لبنی منعقد نشده و اگر کسی مدعی است که شیر خام ممتاز را بیش از ۹۳۰ تومان از دامدار می‌خرد می‌تواند بر اساس همین مصوبه iبه ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید‌کننده و سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کند.

وی تصریح نمود: براساس مصوبه کارگروه بازار صنایع لبنی حق ندارند شیر خام ممتاز (۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار) را بیش از ۹۳۰ تومان از دامداران بخرند و دامداران نیز حق فروش بیشتر از این میزان را ندارند و هر یک بیشتر از قیمت مصوب‌ شده خرید و فروش نمایند محکوم می باشند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران قیمت ۹۳۰ تومانی فروش شیر خام ممتاز را نرخ عادلانه عنوان و اظهار نمود: دامداران با این قیمت موافق بوده و از آن حمایت می‌کنند.

سلطانی گفت: در حالی که صنایع لبنی هر کیلو شیر خام ممتاز با ۳٫۲ درصد چربی را از دامدار ۹۳۰ تومان می‌خرند ۱۸۵۰ تومان یعنی دو برابر قیمت در بازار مصرف می‌فروشند که جای سوال است آیا پاستوریزه‌ نمودن شیر و بسته‌بندی شیر iبه اندازه‌ تولید آن و iبها‌های دامداری است؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران خاطر نشان نمود: اگر صنایع لبنی شیر خام را در مواردی هم بیشتر از ۹۳۰ تومان هم خریده‌اند اشتباه خودشان بوده که البته iبه سبب رقابتی که با یکدیگر دارند این اقدام را انجام می‌دهند و ارتباطی iبه دامدار ندارد. از سوی دیگر بازار صادرات محصولات لبنی داغ شده و اگر حتی شیر خام را ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تعیین شده هم از دامدار بخرند دو برابر آن در بازار‌های صادراتی می‌فروشند و برایشان مقرون iبه صرفه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.