اگر نامنظم گام بر می‌دارید دچار این بیماری شده‌اید

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند اختلال در نحوه‌ی راه رفتن به ویژه در سالمندی نشانه‌ی ابتلا به یک بیماری شایع در دوران سالمندی است و باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، براساس تازهترین یافته‌های محققان راه رفتن نامنظم و همینطور عدم توانایی صحبت در حالی که فرد راه میرود می‌تواند نشانه‌ی ابتلا به بیماری آلزایمر در سالمندان باشد.

گفتنی است: از جمله روش‌های دیگر که اشخاص می‌توانند برای تشخیص ابتلا به آلزایمر یا گام‌های ابتدای ان انجام دهند راه رفتن در حالی که فرد شماره‌های اعداد را به صورت ترتیبی معکوس بخواند می‌باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در صورت ملاحظ‌ه‌ی این علامت فرد سالمند بهتر است که به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه نماید تا تمهیدات لازم برای مقابله و یا پیشگیری از بیماری برای او اندیشیده شود.

گفتنی است: عوامل دیگری نیز در بروز بیماری آلزایمر نقش دارند مانند سابقه‌ی ژنتیکی خانواده، سن فرد، شیوه و سبک زندگی وجود بیماری‌هایی مانند: بیماری‌های قلبی عروقی سکته‌های قلبی چاقی دیابت، حملات قلبی و افسردگی که می‌توانند مسبب بیماری آلزایمر شوند.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند: تا اشخاص با ورزش و انجام تمرین‌های ذهنی و مثبت اندیشی و همینطور مشاوره با پزشک با این بیماری برخورد نمایند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.