اگر پوست صورت شما جوش می زند این روش ها را حتما امتحان کنید


به گزارش سرویس اخبار ایران و جهانممتاز نیوز:

درمان جوش صورت ، اگر صورتتان جوش می زند این روش های طبیعی را امتحان ڪنید : شاید اولین عامل زیبایی هر انسانی، پوست صورت اوست، افرادی ڪه دارای پوست صاف و شفاف و بدون لڪ و جوش هستند، حتی بدون ڪوچڪترین آرایشی، از زیبایی بیشتری برخوردارند، نسبت به ڪسانی ڪه پوست خوبی ندارند و از ڪرم پودر و دیگر مواد آرایشی استفاده می ڪنند!
پیشگیری از جوش صورت – درمان جوش صورت ، اگر صورتتان جوش می زند این روش های طبیعی را امتحان ڪنید


اگر پوستتان دارای منافذ است و یا جوش می زند، برای زیباتر شدن صورتتان و خلاصی از مواد آرایشی مانند ڪرم پودر و پنڪیڪ، راه حل های خانگی ساده ای به شما پیشنهاد می ڪنیم:

۱- منافذ پوست در اثر جمع شدن چربی ،گرد و خاڪ و باڪتری ها بسته شده و شروع به بزرگ شدن می ڪنند، بنابراین برای جلوگیری از این مشڪل هر روز صبح بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب صورت تان را تمیز ڪنید، ولی در این ڪار افراط نڪنید، فقط دوبار در شبانه روز ڪافی است .

۲ – هر روز برای پانزده تا سی ثانیه یڪ تڪه یخ را روی منافذ بزرگ شده بمالید.

۳- از خمیر جوش شیرین برای ڪوچڪ ڪردن منافذ استفاده ڪنید. ولی اگر پوست شما خیلی حساس است، بهتر است ڪه این ڪار را نڪنید. برای درست ڪردن خمیر جوش شیرین دو قاشق جوش شیرین را در دو قاشق آب گرم مخلوط ڪنید و آنرا برای سی ثانیه روی منافذ بزرگ پوست بمالید و به آرامی ماساژ دورانی بدهید. سپس با آب سرد آب بڪشید این ڪار را هر شب برای یڪ هفته و بعد از آن سه تا پنج بار در هفته انجام دهید .

۴- یڪ حوله ڪوچڪ را در مخلوط آب لیمو و آب آناناس بخیسانید و آنرا برای یڪ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب ولرم آب بڪشید. لیمو ترش و آناناس دارای آنزیم های طبیعی هستند ڪه باعث ڪوچڪ شدن منافذ، محڪم شدن و روشن شدن رنگ پوست می گردند. اگر پوست تان حساس است اول یڪ ڪرم مرطوب ڪننده روی پوست بمالید بعد حوله آغشته به آب لیمو و آناناس را روی صورت بگذارید .

۵-شب ها برای تمیز ڪردن صورت از اسڪراب ڪه نوعی ڪرم تمیز ڪننده با دانه های خیلی ریز می باشد استفاده ڪنید. این دانه های خیلی ریز داخل منافذ پوست را تمیز ڪرده و به مرور سایز آنها را ڪوچڪ میڪنند.

برای صورت از ماست بعنوان ماسڪ استفاده ڪنید. زیرا ماست دارای مواد لاڪتیڪ و پروبیوتیڪ است ڪه باعث می شوند باڪتری های مضر روی پوست ڪه دلیل اصلی بزرگ شدن منافذ و بوجود آمدن جوش می باشند از بین بروند. این ماسڪ را هفته ای یڪبار برای پنج تا ده دقیقه بگذارید روی صورت بماند.

۶- برای صورت از ماست بعنوان ماسڪ استفاده ڪنید. زیرا ماست دارای مواد لاڪتیڪ و پروبیوتیڪ است ڪه باعث می شوند باڪتری های مضر روی پوست ڪه دلیل اصلی بزرگ شدن منافذ و بوجود آمدن جوش می باشند از بین بروند . این ماسڪ را هفته ای یڪبار برای پنج تا ده دقیقه بگذارید روی صورت بماند .

۷- از ڪرم هایی ڪه دارای بتا و آلفاهایدراڪسی اسید هستند، استفاده ڪنید این اسیدها سلول های مرده پوست را از بین می برند و پوست شفاف و با طراوت زیر آنها را نمایان می ڪنند. همچنین میتوانید از اسید هایی ڪه پوست را لایه برداری میڪنند، هر چهار یا شش هفته یڪبار استفاده ڪنید .

و برای از بین بردن جوش ها

۱ – لیمو ترش دارای سیتریڪ اسید است ڪه باعث روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن جوش ها می شود. اگر از لیمو ترش برای پوست تان استفاده می ڪنید حتمأ در خارج از منزل از ڪرم ضد آفتاب استفاده ڪنید.

۲- شما میتوانید آب لیمو ترش و آب گوجه فرنگی را مخلوط ڪنید و با یڪ تڪه پنبه آنرا روی صورت بمالید و بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید. این مخلوط هم جوش ها را از بین می برد هم بعد از مدتی رنگ پوست را روشن می ڪند و موهای صورت را هم بی رنگ می ڪند.

۳- دو قاشق عسل را با یڪ قاشق آب لیمو مخلوط ڪنید و یڪ نوڪ قاشق زرد چوبه به آن اضافه ڪنید و آنرا برای ده دقیقه روی صورت بمالید سپس با آب سرد بشویید .

۴- پوست لیمو ترش را با ڪمی شڪر روی صورت بمالید بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید .

۵-  پودر چوب صندل را با آب مخلوط ڪرده و برای ده تا بیست دقیقه آنرا روی پوست بگذارید سپس با آب سرد بشویید.

۶- پوست موز را از داخل روی صورت بمالید بعد از پانزده دقیقه با آب سرد آنرا بشویید. پوست موز دارای آنزیم و اسیدهایی است ڪه باعث از بین رفتن جوش ها می شوند.

در پایان اگر می خواهید مانند قدیمی ها پوستی زیبا  و شفاف داشته باشید، غذاهای سالم بخورید مثل میوه ها سبزیجات و موادی ڪه دارای امگا سه هستند. آب به اندازه ڪافی بنوشید مصرف قهوه، چای و شڪر را ڪاهش دهید. مواد غذایی ڪه دارای ویتامین های A،B،Cهستند را بیشتر بخورید زیرا باعث ڪاهش چروڪ ها و از بین رفتن جای جوش ها می شوند. همچنین مصرف پرتقال یا آب پرتقال ڪه باعث سفت شدن پوست و تولید ڪولاژن می گردد و از شل شدن عضله های صورت جلوگیری می ڪند .همینطور از مشورت با یڪ دڪتر متخصص پوست برای صاف و شفاف شدن پوست تان بهره بگیرید و با رسیدگی به پوست صورتتان از ڪرم پودر و پنڪیڪ خلاص شوید!

بازنشر: سرویس اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.