اگزماهای پوستی شیوع می یابد

۱۰م اسفند ،

با نزدیک شدن به سال نو و بنابر سنت ایرانیان، نظافت و خانه تکانی ها شدت می گیرد که رعایت چند نکته ساده و کاربردی می تواند از افزایش بیماری های پوستی در این ایام جلوگیری کند.

ابوالفتح محرابیان، متخصص پوست، مو، زیبایی و ایدز درمانی با اشاره به افزایش بیماری های پوستی در ایام پیش از نوروز به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با نزدیک شدن به سال نو نظافت و خانه تکانی ها افزایش می یابد و این سنت حسنه گرچه سبب تمیزی، شادابی و طراوت خانه ها می گردد در کنار آن و در صورت عدم رعایت نکات ساده و کاربردی سبب افزایش شیوع اگزمای پوستی و به خصوص اگزمای دست می گردد

وی با اشاره به عوامل تشدید اگزماهای پوستی افزود: شستشوی مکرر دست ها و استفاده از مواد شوینده، پاک کننده و سفیدکننده، آن هم بدوم دستکش علاوه بر ایجاد و تشدید اگزمای دست زمینه را برای عفونت قارچی اطراف ناخن را هم فراهم می کند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: در اشخاص حساس، حتی انجام نظافت های خشک و گردگیری باید با دستکش نخی انجام گیرد و کسانی که به لاستیک دستکش نیز حساسیت دارند باید زیر آن از دستکش نخی استفاده کنند.

محرابیان در پایان اظهار داشت: همچنین چرب کردن مکرر دست ها با کرم های مرطوب کننده در کاهش ایجاد اگزماهای پوستی مؤثر است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.