ایازی،از بازدید از اکسپوی صنایع دستی طفره رفت!

ایازی،از بازدید از اکسپوی صنایع دستی طفره رفت!

شبکه ایران: با توجه به اینکه کم کم به روزهای پایانی نخستین اکسپوی صنایع دستی در برج میلاد تهران نزدیک می شویم، از ۸۰۰ دستگاه  دعوت شده به این نمایشگاه تنها ۷۰ یا ۸۰ دستگاه دراین نمایشگاه شرکت و خریداری داشته اند که رقم آن کمتر از ۳۲ میلیارد تومان است و این امر سبب انتقاد و گله مندی مسئولین برپایی نمایشگاه صنایع دستی شده است.

اما نکته قابل توجه این است که این نمایشگاه در برج میلاد تهران که زیرنظر شهرداری تهران می باشد برپاشده است و تا به امروز مسئولین شهرداری چون سید محمدهادی ایازی(سخنگوی شهرداری تهران و معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری) وهمچنین سید محمد جواد شوشتری( رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران)با توجه به بازدید از برج میلاد، از بازدید از اکسپوی صنایع دستی خوددراری کرده اند.
همچنین در راستای حمایت از صنایع دستی کشور و «بند ۱۱۹» قانون بودجه‌، مجلس به عنوان نماینده و خانه ملت جهت بازید و یا خریداری از این نمایشگاه تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.
یکی از مسئولین نمایشگاه در این باره به شبکه ایران گفت: با توجه به استعلام های گرفته شده انتظارات ما از این نمایشگاه کمتر از ۱۰درصد تحقق پیدا کرده است.
وی افزود: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی از طریق روزنامه و رادیو و تلویزیون، اطلاع رسانی گسترده ای انجام داده است و این یک اتفاق و قانون است که باید اجرا شود و دستگاه ها مکلف و موظف به خرید هستند در غیر اینصورت تا پایان ساعت اداری ۳۱ شهریورماه درصورت عدم خرید علاوه بر اینکه این بودجه از حساب آنها خارج می شود و به خزانه بازگشت می خورد اسامی دستگاه هایی هم که خریداری نداشته اند به دستور رئیس جمهور اعلام خواهد شد.
نخستین اکسپوی صنایع دستی ۲۱ شهریور ماه در برج میلاد تهران افتتاح شده است. در این نمایشگاه آثاری چون تابلوفرش، معرق منبت چوب، قلم‌زنی روی نقره و مس، چرم،بافته‌های داری،شیشه، سرامیک، مصنوعات چوبی و فلزی و سنگ‌های زینتی عرضه شده که تا ۳۱ شهریور ماه این اکسپو فقط برای خرید سازمان‌ها، ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها می باشد.
گران‌ترین محصولات این نمایشگاه، مبلمان معرق منبت به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان و همچنین سنگ‌آب قلم‌زنی شده به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان است. 

پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.