ایتالیایی‌ها با اول وزیری مجدد مونتی موافق نیستند

۲۸م آذر ،

58-83.jpg

براساس تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته، بیشتر مردم ایتالیا مخالف کاندیداتوری اول وزیر کنونی این کشور در انتخابات پارلمانی ماه فوریه می باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمار رضایت از “ماریو مونتی”، اول وزیر ایتالیا از زمان انتصابش از ۱۳ ماه پیش به پایین‌ترین حد خود رسیده است، مونتی به عنوان اول وزیر ایتالیا منصوب شد تا دولت ایتالیا را از آستانه بحران مالی خارج بکشد.

نخست وزیر ایتالیا برای آنکه بتواند برنامه‌های ریاضتی و اصلاحات خود را در کشور اجرا کند و ایتالیا را از بحران بدهی خطرناک در منطقه یورو برهاند، تحت فشارهای بین‌المللی قرار دارد.

براساس این نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی “اس.دبلیو.جی” صورت گرفته، تنها ۲۴ درصد شرکت کنندگان عقیده دارند که مونتی باید نامزد انتخابات پارلمان آتی شود و ۶۱ درصد مخالفان نامزدی مجدد وی می باشند.

با وجود اصرار سیاستمداران راست میانه در ایتالیا برای نامزدی مجدد مونتی و انتخاب دوباره وی به عنوان رهبر ائتلاف محافظه کار این کشور، این نظرسنجی نشان می‌دهد که ارتباط میان رای دهندگان ایتالیایی و رهبران کنونی کشور ایجاد شده است.

رای دهندگان راست میانه با ۸۲ درصد آراء در مقایسه با رای دهندگان چپ میانه با ۵۸ درصد و میانه‌روها با ۳۴ درصد، بیشترین مخالفان کاندیداتوری مونتی می باشند.

در نظرسنجی موسسه اس. دابلیو. جی که در ماه جاری میلادی صورت گرفت درصد اشخاصی که به مونتی، اعتماد کافی داشتند از ۷۱ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد است.

در حال حاضر حزب دموکرات چپ میانه با ۳۱ درصد آراء از بیشترین حمایت انتخاباتی برخوردار است و پس از آن جنبش مردم‌گرای پنج ستاره با ۱۹ درصد و حزب مردم و آزای راست میانه متعلق به برلوسکنی با ۵ / ۱۶ درصد آرا قرار دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.