ایتالیا برای حل مشکلات منطقه‌ای روی ایران حساب می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

دیدار مقامات وزارت‌خانه‌های خارجه ایران و ایتالیا/

در دیدار مقامات وزارت‌خانه‌های خارجه ایران و ایتالیا بر توسعه روابط دو کشور تاکید و عنوان شد:‌ توافقات “ژنو ۳” زمینه خوبی را فراهم کرده است که جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری را در حل معضلات منطقه‌ی ایفا کند.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در دیدار روز یک‌شنبه مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با دبرناردین، مدیرکل سیاسی امنیتی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایتالیا، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و روابط دوجانبه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
تخت‌روانچی با اشاره به توافقات هسته‌ای در ژنو و ابراز خرسندی از مواضع سازنده مقامات ایتالیایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و نقش و جایگاه منطقه‌ای آن، توجه بیش‌تر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور را خواستار شد.
 
در این ملاقات مدیرکل سیاسی امنیتی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایتالیا اظهار کرد: توافقات “ژنو ۳” زمینه خوبی را فراهم کرده است که جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری را در حل معضلات منطقه‌ی ایفا کند.
 
وی با استقبال از گفتگو در زمینه‌های مختلف تصریح کرد که ایتالیا برای حل مشکلات منطقه‌یی، روی ایران حساب می‌کند.
 
مدیرکل سیاسی امنیتی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایتالیا بر ضرورت ارتقای روابط دوجانبه تأکید کرد.
 
دبرناردین هم‌چنین در دیدار جداگانه با همتای ایرانی خود ابوالقاسم دلفی، مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه دربارهٔ گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌یی از جمله افغانستان و مبارزه با مواد مخدر نیز گفتگو کرد.
 
مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه در روابط دو کشور و اهمیت تاریخی روابط دوجانبه، بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌یی و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.
 
دبرناردین در این دیدار هدف از سفر خود به ایران، در ادامه دیدارهای مقامات بلند پایه دو کشور را نشان دهنده عزم و اراده مقامات ایتالیایی برای ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران دانسته و استمرار مشورت‌های سیاسی دو کشور در سطوح مختلف را خواستار شد.
 
وی با تاکید بر اهمیت روابط فرهنگی، آن را زمینه‌ساز گسترش روابط و تعمیق شناخت متقابل دو کشور نسبت به یکدیگر دانست.
 
او هم‌چنین توسعه رایزنی و همکاری در زمینه مسائل منطقه‌یی و مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد.
 
دبرناردین مدیرکل سیاسی – امنیتی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایتالیا قرار است علاوه بر دیدار با مقامات وزارت امور خارجه، با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ملاقات داشته باشد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.