ایتالیا ۱ – کرواسی ۱: لاجوردی در تنگنا

هر دو تیم ترکیب خود در بازی گذشته را حفظ کردند. برخی می‌گفتند ماریو بالوتلی با اخطار بی‌موردی که گرفته در ترکیب ایتالیا نخواهد بود که این گونه نشد.کرواسی هم با خیالی آسوده از برد سه بر یک مقابل ایرلند به این دیدار آمده بود.

بازی دو تیم بسیار جذاب بود. ایتالیا که از تساوی با اسپانیا راضی بود در اوایل بازی دست به حمله زد و کریستین ماجو، آندره‌آ پیرلو و آنتونیو کاسانو خطرناک نشان می‌دادند.

در سوی دیگر، ماریو مانجوکیچ که در بازی اول کرواسی دو گل زده بود دوئلی دائمی با جورجیو کیه‌لینی داشت. بالوتلی در خط حمله ایتالیا بسیار سخت‌کوش بود و این در کنار تکنیک کاسانو به سود ایتالیا بود.

ایتالیا به تدریج کنترل بازی را در دست گرفت. به حملات خود ادامه می‌داد و کرواسی دل به ضدحمله بسته بود. کلودیو مارکیزیو چیزی نمانده بود در دقیقه ۳۷ ایتالیا را به گل برساند. او که اندکی پیش با ضربه‌ای محکم دروازه کرواسی را به خطر انداخته بود این بار روی پاس پیرلو به پیش تاخت اما نتوانست از فاصله‌ای نزدیک گل بزند.

در هر حال ایتالیا در دقیقه ۳۹ به گل رسید. ضربه‌ای ایستگاهی در نزدیک گوشه محوطه جریمه نصیب آنها شد و پیرلو با استادی دهمین گل خود با پیراهن تیم ملی ایتالیا را به ثمر رساند.

کرواسی در نیمه دوم اوضاع بهتری یافت. یلاویچ که در ابتدای بازی جورجیو کیه‌لینی را بارها به دردسر انداخته بود به مرور نمایش بهتری یافت.

سرانجام در دقیقه ۷۲ بود که کرواسی مزد بازی خوب خود را گرفت. سانتر ایوان اشترینیچ از سمت چپ با اشتباه جورجیو کیه‌لینی در خط دفاعی همراه شد و مانجوکیچ که از تله آفساید گریخته بود توپ را با پا کنترل کرد و با ضربه‌ای که به تیر دروازه هم خورد گل‌زنی کرد.

ایتالیا در دقایق پایانی تلاش کرد بازی سیال خود را دوباره به اجرا بگذارد اما با وجود آمدن دی‌ناتاله و سباستین جووینکو آنها موفق نشدند و دو امتیاز دیگر از دست دادند. کرواسی هم یک امتیاز مهم به دست آورد تا به بازی با اسپانیا فکر کند.

۱۸۳۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.